hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پروژه خط انتقال از سد خاییز به اراضی کشاورزی اهرم تنگستان اجرا شود

پروژه خط انتقال از سد خاییز به اراضی کشاورزی اهرم تنگستان اجرا شود

استاندار بوشهر با بیان اینکه پروژه خط انتقال از سد خاییز به اراضی کشاورزی هنوز تعریف نشده است، گفت: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا از ظرفیت سد خاییز تنگستان استفاده بهینه شود.
عبدالکریم گراوند ظهر امروز در مراسم افتتاح سد خاییز تنگستان، میزان آورد رودخانه فصلی خاییز را 11 میلیون مترمکعب دانست و اظهار داشت: گنجایش سد مخزنی خاییز تنگستان 16 میلیون مترمکعب است که یکی از نیازهای کشاورزان این شهرستان محقق شد.
وی ویژگی‌های سد خاییز تنگستان را برشمرد و با بیان اینکه اجرا چنین پروژه‌ای در مدت 3 سال در کشور وجود ندارد گفت: امروز این پروژه مهم و با ارزش به دستور رئیس‌جمهور وارد مدار بهره‌برداری شد و زمینه آبیاری 200 هزار نخل را فراهم کرد.
استاندار بوشهر با بیان اینکه 600 هکتار نخلستان تنگستان نیاز مبرم به آب دارد افزود: با افتتاح سد خاییز یکی از آرزوهای مهم کشاورزان این منطقه محقق شد و روان‌آب‌ها به سبب بارش باران در فصل زمستان، برای دیگر فصول سال ذخیره‌سازی می‌شود.
گراوند ذخیره‌سازی روان‌آب‌ها به سبب بارش باران را یک ضرورت دانست و بیان کرد: اگر این سیلاب‌ها کنترل و ذخیره‌سازی نشود سریع سرازیر دریا می‌شود و ساخت سد در استان ساحلی بوشهر از ضروریات است که دولت باید به آن بپردازد.
وی با اشاره به ساخت سد باهوش تنگستان تصریح کرد: یکی دیگر از سدهای در حال ساخت در تنگستان، سد باهوش است که امید می‌رود در آینده وارد مدار بهره‌برداری قرار گیرد.
استاندار بوشهر با قدردانی از پیگیری‌های نمایندگان دشتی و تنگستان در مجلس خاطر‌نشان کرد: اجرا خط  انتقال سد خاییز یکی از ضروریات است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
گراوند با بیان اینکه آب پشت سد خاییز باید با احداث خطوط آبرسانی به نخلستان‌های تنگستان انتقال داده شود افزود: امید می‌رود با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت آینده خط انتقال یاد شده اجرا و افتتاح شود تا زمینه بهره‌برداری نخل‌ها از آب سد خاییز فراهم شود.
وی با اظهار امیدواری برای بارش باران و آبگیری سد خاییز تنگستان گفت: امید می‌رود با بارش‌ها باران مطلوب زمینه بهره‌مندی 200 هزار اصله نخل اهرم تنگستان از آب سد خاییز فراهم شود تا یکی از آرزوهای دیرینه کشاورزان محقق شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه سد خاییز در مدت 3 سال ساخته شد خاطر نشان کرد: در اجرا سد خاییز 170 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد و که امید می‌رود با همکاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس و اعتبارات ملی و استانی خط انتقال سد خاییز انجام شود و همه باید کمک کنند تا از این ظرفیت استفاده شود.
گراوند با بیان اینکه پروژه خط انتقال از سد خاییز هنوز تدوین و طراحی نشده تأکید کرد: امید می‌رود با کمک دستگاه‌های مختلف و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس پروژه خط انتقال در دستور کار قرار بگیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد