hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا هر علامت سرماخوردگی به معنای کرونا است؟

آیا هر علامت سرماخوردگی به معنای کرونا است؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد علامت سرماخوردگی و بیماری کرونا توضیحاتی را ارائه داد.
محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر حدود ۸۵۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند و همین تعداد نیز با تشخیص درگیری خفیف و متوسط در اورژانس پذیرش شده و راهی خانه شدند. روزانه تقریبا هفت هزار بیمار مراجعه کننده تحت درمان سرپایی قرار می‌گیرند. 
او افزود: هفته گذشته مجموعا هزار و ۹۰۰بیمار بر روی تخت‌های بیمارستان داشتیم که ۱۵۰ بیمار در آی سی یو بستری شده و بیش از ۳۰بیمار به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. هزار و ۸۷۰ بیمار هم با بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.
نوری شادکام گفت: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی و کرونا حتی در صورت منفی شدن آزمایش، باید مراقبت‌های فردی را در پیش گرفت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون در استان، تصریح کرد: حدود ۱۱۵هزار نفر دوز اول را دریافت کرده و ۴۱هزار نفر هر دو دوز را دریافت کرده و به نظر می‌رسد در این هفته روند واکسیناسیون تسریع یافته و به حدی برسیم که ۵۰درصد مردم استان واکسینه شده و چرخه انتقال بیماری کند شود.
نوری شادکام بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و ادامه داد: در این فصل هیچ علامتی را به حساب سرماخوردگی نگذارید و با وجود بیماری گسترده کرونا همه علامت‌های سرماخوردگی را باید کرونا دانست.
او اظهار داشت: ۴۰ تا۵۰ درصد تست کرونا می‌تواند با وجود داشتن کرونا از سوی افراد، منفی شده و بر این اساس باید همه علامت‌ها را کرونا تلقی کرد و به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند تا نیاز به آی سی یو کمتر شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد