hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سوش غالب کرونا در مازندران "دلتا" است

سوش غالب کرونا در مازندران "دلتا" است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سوش غالب در مازندران دلتا و هندی است و تقریبا می توان گفت ابتلای افراد در حال حاضر به همین سوش است.
 سیمین بابایی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه تزریق واکسن کرونا در مازندران در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا در مازندران برای سن‌های بالای ۶۰ سال در حال انجام است.
 وی در بیان اینکه آیا مشکل کمبود یا در دسترس نبودن واکسن مرتفع شده یا خیر، افزود: به محض اینکه واکسن به دست ما برسد تزریق انجام می‌شود و در حال حاضر تیم های متعددی در استان مستقر شدند تا تزریق واکسن را انجام دهند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مازندران رتبه نخست تزریق واکسن در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دریافت واکسن در مازندران خوب است به طوری که در هفته چند دوز واکسن دریافت می شود.
بابایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ هزار و ۱۱۰ دوز تزریق واکسن انجام شد که در این راستا مازندران رکورددار تزریق واکسن کشور است.
وی پاسخ به اینکه تزریق واکسن ها بر روی ویروس دلتا چقدر موثر خواهد بود نیز، گفت: در حال حاضر  واکسن های موجود بر تمام سوش های ویروس تاثیرگذار است و می تواند آنها را پوشش دهد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: سوش غالب در مازندران دلتا و هندی است و تقریبا می توان گفت ابتلای افراد در حال حاضر به همین سوش است.
بابایی در پاسخ به اینکه چقدر این ویروس هندی بر روی کودکان و نونهالان تاثیرگذار خواهد بود نیز، گفت: ویژگی سوش جدید این است که بیشترین ابتلا برای کودکان و جوانان است و یکی از دلایل آن می تواند واکسینه شدن حداکثری افراد با سنین بالا و افراد مسن باشد.
وی در توصیه‌ای گفت: بهتر است کودکان را از خانه بیرون نبریم تا این پیک به سیر نزولی رسیده و به حالت عادی برگردد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: البته این که گفته می شود واکسن بر همه سوش ها موثر است به این معنا نیست که فردی که واکسن زده دیگر مبتلا نمی شود بلکه یعنی در  افراد واکسینه شده میزان ابتلا و مرگ و میر کمتر است.
بابایی گفت: بنابراین تا زمانی که بیش از ۷۰ درصد جامعه واکسینه نشدند،  افرادی که واکسن زده اند همچنان باید پروتکل ها را به طور جدی رعایت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد