hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حضور در تجمعات و مکان های پرتردد زمینه شیوع کرونای هندی است

حضور در تجمعات و مکان های پرتردد زمینه شیوع کرونای هندی است

 رئیس علوم پزشکی شیراز هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، حضور در تجمعات و مراکز پرتردد را زمینه ساز شدت چرخش و انتقال این کرونای هندی در جامعه دانست.
​مهرزاد لطفی ظهر شنبه در نشست روزانه ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به چرخش بالای کرونا ویروس به ویژه نوع هندی در بین افراد جامعه، ضرورت افزایش جدیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را یادآور شد.
او با اشاره به قدرت بالای سرایت پذیری کروناویروس نوع هندی، بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس تاکید کرد و هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، حضور در تجمعات و مراکز پرتردد را زمینه ساز شدت چرخش و انتقال این بیماری در جامعه دانست.
دکتر لطفی گفت: موج پنجم کرونا ویروس با وجود نوع جهش یافته هندی، بسیار سهمگین‌تر از موج‌های پیشین است و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باید نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها به ویژه در اماکن پرتردد داشته باشند و در رعایت محدودیت‌های کرونایی، سخت گیری جدی انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها راه پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس و برون رفت از بحران را جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی دانست و مشارکت همه اقشار جامعه را برای رسیدن به این امر خواستار شد.
دکتر لطفی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جان باختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ را ارزیابی کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد