hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تولید 24 محصول توسط کارآفرینان با اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه خراسان رضوی

تولید 24 محصول توسط کارآفرینان با اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه خراسان رضوی

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 24 محصول توسط کارآفرینان با اجرای طرح شمیم خدمت در  بقاع متبرکه خراسان رضوی تولید و روانه بازار مصرف شد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی گفت: در راستای اجرایی کردن رهنمود های رهبر معظم انقلاب در خصوص رونق و جهش تولید، طرح            "شمیم خدمت" با رویکرد توانمندسازی و اشتغال خانواده‌ها در بقاع متبرکه خراسان رضوی اجرا شد.
وی با بیان اینکه هدف مهم اجرای طرح «شمیم خدمت» ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: 9 بقعه متبرکه شهرستان های بردسکن، تربت حیدریه، طرقبه شاندیز، گناباد نیشابور مجری این طرح در استان خراسان رضوی بودند.
حجت الاسلام و المسلمین ایزدی با اشاره به اینکه مراکز افق بقاع متبرکه مسئول اجرای این طرح هستند، تصریح کرد: در این طرح 32 دوره آموزشی در 24 عنوان آموزشی برگزار شد و 481 کار آموز در این دوره ها شرکت کردند.
وی افزود: صنایع دستی، گلیم و فرشبافی، خیاطی و تولید ماسک، جوشکاری، تولید گیاهان دارویی، گلابگیری، خوشنویسی و نقاشی، روخوانی و روانخوانی قرآن و .... از جمله عناوین دوره های آموزشی است که در بقاع متبرکه و موقوفات استان برگزار شده است.
معاون فرهنگی اوقاف استان اظهار کرد: حاصل این دوره های آموزشی، برپایی 14 کارگاه تولیدی بود و کارآفرینان 24 محصول را روانه بازار مصرف کردند.
حجت الاسلام و المسلمین ایزدی با اشاره به اینکه در دوره ها از اساتید مجرب و خبره استفاده شده است، گفت: 20 مربی و کارآفرین در این دوره ها مشغول به فعالیت شده اند و برای 51 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شد.
وی افزود: با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره فرهنگ و ارشاد، کانون مساجد و پایگاه های بسیج با مراکز افق بقاع متبرکه استان این طرح اجرا شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد