hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > فریدون زندی، از هامبورگ تا اسنپ

فریدون زندی، از هامبورگ تا اسنپ

فریدون زندی جزو اولین بازیکنان دو‌تابعیتی تیم ملی فوتبال ایران است. او این روزها، در سن ۳۸ سالگی، در هامبورگ آلمان زندگی می‌کند و گهگاهی به ایران سر می‌زند. فریدون در تازه‌ترین سفرش به ایران مهمان خانواده اسنپ شد تا از نزدیک با بچه‌های این مجموعه دیدار کند. در ادامه شرحی از این دیدار را می‌خوانید.
برخلاف بسیاری از فوتبالیست‌ها که عشقِ ماشین هستند، فریدون این روزها دیگر تب‌وتاب داشتن خودروی آخرین‌مدل را در سر ندارد و به قول خودش مدل ماشین دغدغه ذهنی‌اش نیست. فریدون در این باره می‌گوید: «نه اینکه الان مدل ماشینم در هامبورگ پایین باشد، ولی این‌طور هم نیست که فکر و ذکرم معطوف به داشتن ماشین آخرین مدل باشد.»
اسنپ انتخاب اول و آخر افرادی‌ است که خودروی شخصی ندارند؛ فریدون زندی هم از این قاعده مستثنی نیست. به گفته خودش، او در ایران خودروی شخصی ندارد و وقتی به کشورش سفر می‌کند گاهی ماشینِ دوستانش را قرض می‌گیرد و در سایر مواقع انتخاب اول و آخرش اسنپ است.
فریدون زندی در مورد پذیرش و اقبال اسنپ در بین مردم جامعه صحبت‌های جالبی می‌کند و می‌گوید: «آخرین بار یک سال پیش به ایران آمدم، آن زمان اسنپ هنوز مثل امروز شناخته شده نبود. بعد از یک سال وقتی دوباره به ایران سر زدم، اوضاع عوض شده بود. همه روی گوشی‌شان اسنپ داشتند و آشنایان و اطرافیانم برای جابه‌جایی در شهر اسنپ می‌گرفتند. من از همان یک سال پیش اسنپ را روی گوشی‌ام داشتم و خیلی خوشحالم که آدم‌ها کمتر با وسیله نقلیه شخصی‌شان این طرف و آن طرف می‌روند.»
فریدون حتی در آلمان‌ هم از اپلیکیشن‌های درخواست خودرو استفاده می‌کند و به نظرش بزرگترین فرق اسنپ با نمونه‌های خارجی‌اش به سطح اختلاف بین ماشین‌های ایرانی و خارجی برمی‌گردد. او در این باره اضافه می‌کند: «اگر کیفیت تولید ماشین‌هایمان را بالا ببریم در واقع کاری کرده‌ایم که مردم برای جابه‌جایی‌شان از وسایل بهتری استفاده کنند؛ این مسئله به فعالیت خودروسازهایمان برمی‌گردد و فکر می‌کنم اسنپ در حد امکانات موجود واقعا خوب عمل کرده است.»
کاربران راننده اسنپ به محض سوار کردن فریدون زندی او را به خوبی می‌شناسند و با او گرم می‌گیرند. فریدون درباره تجربه شخصی‌اش از سفر با اسنپ می‌گوید: «تجربه‌های مختلفی داشتم. در کل، اکثر راننده‌ها حرف‌های خوبی به من می‌زنند و برخورد بدی در خاطرم نیست. اغلب راننده‌ها به محض اینکه من را می‌شناسند شروع به سوال کردن می‌کنند؛ این جزو فرهنگ ماست. در برخوردهای روزمره‌‌ام با مردم هم مدام با کلی سوال مواجه می‌شوم. من مشکلی با این طور سوال و جواب‌ها ندارم، ولی دوست ندارم شکل دخالت بگیرد.»
فریدون تا به حال به هیچ راننده‌ای امتیاز نداده است؛ او در باره علت این کارش می‌گوید: «راستش را بخواهید، دوست ندارم از کسی بدگویی کنم و امتیاز کم دادن این حس را برایم به وجود می‌آورد. البته دوست دارم به راننده‌های خوب امتیاز بدهم، ولی نمی‌دانم چرا تا به حال این کار را نکرده‌ام.»

فریدون زندی در پایان دیدار با خانواده اسنپ در حالی که توپ پلاستیکی بچه‌های تیم فنی را امضا می‌کند، درباره نقش اسنپ در راحت کردن زندگی مردم می‌گوید: «فکر می‌کنم اسنپ رفت‌وآمد مردم را خیلی راحت‌تر کرده و به هر حال ارزان‌تر هم هست و همین دو تغییر به نظرم خیلی مهمی هستند.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد