hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > تکمیل دز دوم واکسیناسیون از فردا/ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در انتخابات راضی‌کننده بود

تکمیل دز دوم واکسیناسیون از فردا/ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در انتخابات راضی‌کننده بود

رئیسی گفت: در مجموع رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در انتخابات روز گذشته بسیار راضی کننده بود.
علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: از مردم کشورم برای حضور باشکوهشان پای صندوق‌های رای کمال سپاسگزاری را دارم و همچنین به همه‌ عزیزانی که در برگزاری انتخابات در وزارت کشور و ستاد انتخابات زحمت کشیدند، خسته نباشید می‌گویم. از همکارانم در وزارت بهداشت که بسیار تلاش کردند تا محیطی را فراهم کنند که مردم عزیز بتوانند با خیال راحت رای بدهند نیز تشکر می‌کنم.
رییسی ضمن قدردانی از مردم به خاطر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روز انتخابات افزود: به جز چند مورد که اشکالاتی وجود داشت، در مجموع رعایت شیوه نامه های بهداشتی در انتخابات دیروز راضی کننده بود. امروز هفتادوسومین جلسه ستاد مقابله با کرونا با حضور رییس جمهور و همه اعضا برگزار شد و مباحث مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.
او ادامه داد: در سطح دنیا دیروز کشور برزیل با بیش از ۲۵۰۰ و هند بالاتر از ۱۶۰۰ مرگ، بیشترین آمار مرگ و میر را ثبت کردند و کشور‌هایی مثل آرژانتین، روسیه و برخی از کشور‌های دیگر نیز در وضعیت بحرانی به سر می‌برند و این یک زنگ خطر است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کشور ما از نظر شیوع کرونا در مجموع روند نزولی دارد، ولی باید مراقبت کنیم به ویژه در بعضی از استان‌های جنوبی و استان‌های شرقی کشور مثل استان‌های هرمزگان، سیستان بلوچستان، بوشهر و کرمان نیاز است مراقبت بیشتری را داشته باشیم.
وضعیت شهرهای کشور از نظر شیوع کرونا
رییسی بیان کرد: در حال حاضر ما ۲۲ شهر قرمز، ۱۷۵ شهر نارنجی و ۲۵۱ شهر زرد داریم؛ که شهر‌های قرمز ما در استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند. در استان بوشهر شهر‌های تنگستان، دشستان، تنگه، عسلویه و کنگان، در سیستان و بلوچستان شهر‌های ایرانشهر، چابهار، زاهدان و نیکشهر و در استان کرمان شهرهای رودبار جنوب، کهنوج، منوجان، بستک، بندر لنگه، بندر عباس، جاسک، رودان، قشم، میناب و جزیره سیرک جزو شهر‌های قرمز هستند و باید بیش از پیش رعایت دستورالعمل‌ها مد نظر قرار گیرد.
او ادامه داد: دوباره در حال حاضر در  حال تجربه کردن الگویی که سال گذشته در شهر‌های جنوبی کشور در اوج بیماری کرونا داشتیم، هستیم. یکی از عواملی که باید به آن توجه کرد این است که در فضا‌هایی که کولر و به ویژه کولر گازی روشن است گردش بیماری شدت پیدا می‌کند.
رعایت ۹۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام امتحانات
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به پایان آزمون‌های نهم و دوازدهم جا دارد از دانش آموزان، خانواده‌ها و مسئولان آموزش و پرورش تشکر کنم، زیرا آمار رعایت دستورالعمل‌ها در ایام برگزاری امتحانات بالای ۹۵ درصد بود و این عدد قابل قبولی برای ماست.
رییسی در مورد آخرین وضعیت واکسیناسیون گفت: به اطلاع مردم عزیز می‌رسانم که از فردا ما دز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و جاماندگان گروه هدف از دور قبل را کامل خواهیم کرد.
دریافت حجم انبوهی از واکسن کووبرکت از تیرماه
او افزود: روز پنجشنبه محموله جدید واکسن را دریافت کردیم، اما خبر خوب و مهمتری که داشتیم دریافت مجوز استفاده اضطراری داوطلبانه واکسن کووایران برکت است. از هفته جاری میزان تولید این واکسن در کشور افزایش پیدا خواهد کرد و در تیر ماه حجم انبوهی از این واکسن را دریافت خواهیم کرد و واکسیسناسیون عمومی را با سرعت هرچه بیشتر آغاز خواهیم کرد.
رییسی اظهار کرد: واکسن کووپاستور هم در حال حاضر مراحل فاز سوم مطالعات بالینی را طی می‌کند و کمیته‌های نظارت بر اخلاق، پژوهش و بالینی باید مجوز لازم را صادر کنند. پس از دریافت مجوز، این واکسن هم این هفته و یا هفته آینده می‌تواند به واکسیناسیون عمومی کشور اضافه شود.
او گفت: من بار دیگر از مردم عزیز کشور تقدیر و تشکر می‌کنم که در طی ۱۶ ماه دستورالعمل‌ها را رعایت کردند و در هر شرایطی حضور قوی دارند و دیروز هم با رعایت هرچه تمام‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی، پای صندوق‌های رای حاضر شدند، مسئولان باید قدر این مردم را بدانند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد