hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تذکر نمایندگان به 3 وزیر درباره بازداشت کارگران فولاد خوزستان

تذکر نمایندگان به 3 وزیر درباره بازداشت کارگران فولاد خوزستان

همزمان با برخی گزارش ها درباره بازداشت تعدادی از معترضان در تجمع کارگران شرکت فولاد اهواز؛ نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب، نمایندگان ارومیه و تهران در جلسه دیروز مجلس طی تذکری به وزیران کشور، اطلاعات و دادگستری خواستار آزادی کارگران بازداشت‌شده شرکت فولاد اهواز شدند.
همزمان با برخی گزارش ها درباره بازداشت تعدادی از معترضان در تجمع کارگران شرکت فولاد اهواز؛ نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب، نمایندگان ارومیه و تهران در جلسه دیروز مجلس طی تذکری به وزیران کشور، اطلاعات و دادگستری خواستار آزادی کارگران بازداشت‌شده شرکت فولاد اهواز شدند. همزمان اعلام شده که خط تولید این شرکت فعال شده و تا پایان همین هفته نیز سومین خط تولید این شرکت آغاز به کار خواهد کرد. به گزارش ایلنا از نیمه‌شب یک شنبه، تعدادی از معترضان در تجمعات کارگران گروه ملی فولاد اهواز بازداشت شده اند که شمار آن ها براساس ادعای ایلنا به بیش از 20 نفر رسیده است. در عین حال کسری غفوری مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران می گوید: به نظر می‌رسد این کارگران احضار شده‌اند و بازداشتی در کار نیست. غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هم گفته هیئتی متشکل از نمایندگان کارگران گروه ملی و شورای تأمین با تفویض اختیار به دادستان خوزستان مشکلات این شرکت را بررسی می کند. کارگران این شرکت معتقدند به دلیل ضررده بودن بخش خصوصی این شرکت باید به دولت بازگردد. حقوق کارگران شرکت فولاد هم یک ماه عقب افتاده است. به گزارش تسنیم استاندار خوزستان همچین گفت:  مشکلات کارگران گروه ملی با فعال شدن خط تولید رفع شده و دیگر نیازی به کمک شرکت‌های دیگر نیست. براساس این گزارش پیش‌ از این کسری غفوری مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران از آغاز به کار سومین خط تولید این شرکت تا پایان هفته جاری خبر داده بود. علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ضمن تأیید برخی بازداشت ها گفت: اگر کارگران و کارمندان عزیز خواسته و مطالباتی دارند در چارچوب قانون آن‌ها را بیان کنند؛ هنگامی که رفتارهای خارج از قانون صورت می‌گیرد، نظم و امنیت شهر دچار اختلال می‌شود بنابراین معاونت امنیتی باید وارد عمل شود و در چارچوب قوانین رفتار کند.
دو روز پیش باقری مسئول عملیات سپاه استان خوزستان با حضور در جمع کارگران، ضمن دعوت آن ها به آرامش  اعلام کرد: افراد بازداشتی که از بدنه کارگران باشند آزاد خواهند شد. به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که خود خوزستانی است، ضمن حضور در جلسه شورای اداری استان خوزستان و بررسی آخرین وضعیت و تحولات این استان، در محفل انس پیش کسوت جهاد و شهادت سخنرانی خواهد کرد. اعتراض کارگران شرکت فولاد در اهواز در فضای مجازی هم بازتاب گسترده ای داشته است. از جمله در هشتگی با عنوان «ماجرای گروه ملی فولاد» به این مسئله پرداختند. برخی از کاربران با اشاره به بنری که کارگران فولاد در دست داشته و روی آن تصاویر رهبر انقلاب و سخنان ایشان درباره منزلت کارگران درج شده، تأکید کردند که کارگران نمی گذارند معاندان از اعتراض آن ها سوء استفاده کنند.  اسماعیل معنوی مدیر موسسه فرهنگی «تنفس صبح» و از فعالان فضای مجازی در خوزستان نیز با اشاره به این که در روزهای اخیر عده ای در مقابل کارخانه ایستاده و مانع ورود کارگران به محل کار می شوند، نوشت: «توقف چرخ کارخانه به نفع چه کسی است؟! "مافیای فولاد" در این ماجرا چه نقشی دارند؟!»
انتقاد وزیر صنعت از بازداشت کارگران
در همین حال وزیر صنعت روز گذشته با اشاره به این که پیگیر بازداشت کارگران هست، گفت: موضوع اعتراضات صنفی کارگران باید در حیطه اجتماعی و اقتصادی بررسی و حل شود ولی متأسفانه مسئله را امنیتی می‌کنند و با برخورد امنیتی به جای اقتصادی، می‌خواهند موضوع را حل کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد