hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین| مهم‌ترین حرکت فرهنگی استان برگزاری کنگره ملی شهدا است

قزوین| مهم‌ترین حرکت فرهنگی استان برگزاری کنگره ملی شهدا است

استاندار قزوین تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی، هیچ دستگاهی را در زمینه مباحث مالی مربوط به برگزاری کنگره ملی 3 هزار شهید استان مورد بازخواست قرار ندهند.

 عبدالمحمد زاهدی که در نشست ستاد سیاستگزاری کنگره ملی 3 هزار شهید استان قزوین سخن با اشاره به اهمیت ایثار و شهادت اظهار کرد: شاید خدمت در عرصه‌های مختلف هنر باشد؛ ولی هیچ‌یک با هنر شهادت قابل‌مقایسه نیست. او با تأکید بر اینکه همه مسئولان و مردم در قبال شهدا مسئول هستند و باید تلاش کنیم که شرمنده شهدا نشویم؛ افزود: شهادت اوج هنرمندی انسان است و درمیان موجودات عالم تنها انسان هنرمند است؛ چراکه در او هنر خلاقیت وجود دارد؛ ولی موجودات دیگر هر آنچه انجام می‌دهند برمبنای طبیعت است. نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: مدیریت، فرماندهی، کشاورزی، معماری، فعالیت‌های صنعتی و آموزشی همه هنر هستند؛ ولی ارزش هیچ‌یک از این‌ها با هنر شهادت قابل‌مقایسه نیست.

زاهدی با بیان اینکه، فرهنگ حدومرز ندارد و برای توسعه فرهنگی باید از مرزها عبور کرد؛ تصریح کرد: مهم‌ترین حرکت فرهنگی که برای استان پیش‌بینی‌شده برگزاری کنگره ملی شهدا است که این نیز تنها محدود به امسال نیست. گرچه به این مقوله نباید به‌عنوان وظیفه سازمانی نگاه کرد و اگر هم فردی مسئولیتی بر عهده نداشته باشد؛ بازهم می‌بایست در حد توان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام کند. او ادامه داد: برگزاری کنگره شهدا بدون اختصاص بودجه و تأمین منابع مالی در استان استارت زده‌شده و کلیه دستگاه‌های اجرایی هم برای برگزاری آن اعلام آمادگی کردند. خوشبختانه کارها هم به‌خوبی پیش رفته و این نکته نشان می‌دهد اگر کارها صادقانه پیش برود؛ مسیر انجام امور هم تسهیل می‌شود. استاندار قزوین همچنین یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی برای برگزاری کنگره هیچ دستگاه اجرایی را در زمینه مباحث مالی مورد بازخواست قرار ندهند. هر جا هم مشکلی دراین‌باره احساس شد؛ بنده مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد