hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| باب تعاملات گرگان و گوانجو باز می‌شود

گلستان| باب تعاملات گرگان و گوانجو باز می‌شود

شهردار گرگان از تشکیل دفتر ویژه پیگیری اجرای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی گرگان و گوانجو خبر داد.


عبدالرضا دادبود در خصوص نتایج سفر به چین و عقد خواهرخواندگی گرگان و گوانجو اظهار کرد: گرگان در حوزه دیپلماسی شهری از بسیاری شهرهای هم‌تراز خودش طی سال‌های گذشته عقب‌تر بوده و لزوم توجه بیشتر به این حوزه احساس شد.

او ادامه داد: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفت و آغاز همکاری بین‌المللی با شهرهای مطرح دنیا در دستور کار قرار گرفت.

شهردار گرگان تصریح کرد: با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری برای عقد خواهرخواندگی گرگان و گوانجو پیگیری شد و پس از موافقت اولیه طرفین، دعوت‌نامه‌ای از سوی شهرداری گوانجو به شهرداری گرگان ارسال شد و ما در نخستین دعوت نتوانستیم حاضر شویم و در دومین دعوت که هم‌زمان با مجمع جهانی شهرداران بود توانستیم به گوانجو سفر کنیم.

دادبود بیان کرد: این مجمع یکی از مجامع بزرگ جهانی است که به پروژه‌های بزرگ و برتر شهرهای جهان نیز جوایزی اهدا می‌شود.

او اضافه کرد: از هر کشور یک شهرداری برای این مجمع دعوت می‌شود و گرگان به‌عنوان تنها شهر از ایران در این مجمع شرکت کرد و گرگان به‌عنوان تنها شهر خواهرخوانده از ایران برای گوانجو است که باب اقدامات و تعاملات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و گردشگری باز می‌شود.

شهردار گرگان تأکید کرد: گوانجو به‌عنوان یکی از شهرهای موفق در حوزه ورزش هم محسوب می‌شود و می‌توانیم از این ظرفیت نیز استفاده لازم را ببریم.

دادبود بیان کرد: در یک سال آینده اگر میزان همکاری‌ها به سطح قابل قبولی برسد امکان عقد تفاهم‌نامه طولانی‌مدت را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم در طول یک سال آینده همکاری خوبی را شکل دهیم.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: شهر گوانجو در حوزه نورپردازی عالی کارکرده و توانسته جذابیت بسیار خوبی را ایجاد کند و در این بخش استفاده از تجربه‌های گوانجو را در دستور کار قراردادیم و قرار است به‌زودی کارگاه آموزشی نورپردازی شهری با حضور متخصصان چینی در گرگان برگزار شود که در این کارگاه از تمام علاقه‌مندان در سطح استان و حتی استان‌های هم‌جوار دعوت خواهد شد.

دادبود بیان کرد: استفاده از تجربه گوانجو در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای ما بسیار اهمیت دارد و به این موضوع توجه شده و به‌زودی در این بخش هم همکاری خوبی آغاز می‌شود.

او افزود: در بهمن‌ماه امسال چینی‌ها به مدت یک ماه تعطیلی سال نو دارند و در این ایام سفرهای متعددی را در دستور کاردارند و مجموعه شهری گوانجو می‌تواند تورهای گردشگری را با مقصد گرگان تنظیم کند. شهردار گرگان بیان کرد: اگر ما بتوانیم ظرفیت گردشگری را در استان بالا ببریم می‌توانیم شاهد اتفاقات خوب در این حوزه برای گرگان و حتی برای منطقه شمال کشور باشیم.

دادبود گفت: به دوستان تأکید کردم حداکثر تا 10 روز دیگر موضوعات مورد پیگیری را جمع‌بندی و به سرکنسولگری گوانجو اعلام کنیم و طی چهار ماه آینده یک پکیج کامل از اقدامات را مشخص و به مرحله اجرایی برسانیم. او گفت: مذاکرات ما تنها محدود به مدیریت شهری گوانجو نبوده و با مجموعه‌های مختلف وارد مذاکره شدیم و از طریق معاونت سرمایه‌گذاری به گوانجو ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گرگان اعلام‌شده و به‌زودی می‌توانیم حضور سرمایه‌گذاران چینی را در گرگان داشته باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد