hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > نفس‌ها حبس!

نفس‌ها حبس!

بین امیرقلعه‌نویی و برانکو ایوانکوویچ، هیچ‌وقت چیزی به نام «صلح» برقرار نبوده است.

آنها در ظاهر،رابطه نسبتا خوبی با هم دارند اما ژنرال پس از برکناری زودهنگام از هدایت تیم ملی، همواره بر این باور بوده که رسانه‌ها با او و برانکو رفتار مشابهی نداشته‌اند و شکست این مربی در جام ملت‌های 2011 آسیا را با بزرگ‌نمایی در معرض دید مردم قرار داد‌ند. 12سال قبل، مرد کروات، نیمکت تیم ملی را ترک کرد و جایش را به امیر قلعه‌نویی داد که آن روز، به‌عنوان سرمربی قهرمان لیگ شناخته می‌شد. حالا اما سرنوشت، این دو مربی را در شغل‌های دیگری به هم رسانده است. شروع اوج‌گیری پرسپولیس با پروفسور در لیگ برتر، با تنزل امیرقلعه‌نویی و جدایی او از استقلال بعد از 2 فصل ناامیدکننده همزمان شد. امیر در داربی برگشت لیگ چهاردهم، نتیجه را به ایوانکوویچ و تیمش واگذار کرد و در تجربه بعدی حضور در ورزشگاه آزادی برای دوئل با قرمزها، این بار به‌عنوان سرمربی تراکتورسازی به سختی شکست خورد. این مربی فصل قبل در جدال برگشت با پرسپولیس، انتقام شکست سنگین دیدار رفت را گرفت اما هر دو فصل،این سرخپوشان بودند که اجازه ندادند دست پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر، به جام قهرمانی برسد. حالا ایده‌آل‌ترین فرصت برای قلعه‌نویی است تا روبه‌روی برانکو بایستد. یک پیروزی، همه‌‌چیزی است که سپاهانی‌ها برای تبدیل شدن به مدعی درجه‌یک قهرمانی، به آن نیاز دارند.
جدال امروز، شصت و نهمین مسابقه تاریخ دو باشگاه خواهد بود. در 68 تجربه قبلی،پرسپولیسی‌ها 24بار به برتری دست پیدا کرده‌اند و سهم سپاهان، 19پیروزی بوده است. در لیگ برتر اما تیم اصفهانی شرایط ایده‌آل‌تری دارد. در 34برخورد قبلی لیگ برتری دو باشگاه،سپاهان 12بار برنده شده و 10بار نیز زمین را به‌عنوان تیم بازنده ترک کرده است. قرمزها در 3سال گذشته در مقابل طلایی‌ها بی‌شکست بوده‌اند و در 5 مسابقه اخیر، 3 بار این تیم را از پیش‌رو برداشته‌اند. برانکو ایوانکوویچ در2مسابقه ابتدایی‌اش با سپاهان شکست خورد و در 5 برخورد بعدی با این حریف سرسخت، دیگر باختی را تجربه نکرد. ادموند بزیک بیشتر از هر فوتبالیست دیگری در دیدارهای این دو تیم موفق به گلزنی شده اما علی علیپور در بین نفرات حاضر با 3گل زده، بهترین گلزن این مسابقات به شمار می‌رود. پرسپولیسی‌ها در حالی برای برخورد با سپاهان آماده می‌شوند که در روزهای گذشته تحت‌تأثیر حواشی مربوط به تغییر مدیران باشگاه قرار گرفته‌اند. بازگشت سیامک نعمتی و شایان مصلح به تمرین‌های گروهی، خبر خوشایندی برای هواداران این باشگاه به‌نظر می‌رسد. در 2هفته گذشته،‌ربیع‌خواه و آدام همتی عملکرد بدی در کناره‌های خط دفاعی این تیم نداشتند اما برای بازی بزرگ با تیمی مثل سپاهان، پرسپولیس به همه توانش نیاز خواهد داشت. نقطه اشتراک دوباشگاه، این است که در لیگ برتر هجدهم هیچ شکستی را تجربه نکرده‌اند. پرسپولیس با 7پیروزی و 6تساوی به استقبال این نبرد آمده و سپاهان نیز با 8پیروزی و 5تساوی، به این نبرد فوق‌العاده حساس رسیده است. سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده که هر دو سابقه بازی در تیم زردپوش اصفهانی را دارند، امروز ماموریت سنگین مهار بهترین گلزن این فصل لیگ برتر را به دوش خواهند کشید. سپاهانی‌ها نیز درست مثل سرخپوشان برای این دیدار بازیکن محروم ندارند و در حضور تماشاگران پرشمارشان، به‌دنبال شکست پرسپولیس خواهند بود.
سپاهان و پرسپولیس؛ برگزارکننده بخشی از فراموش‌نشدنی‌ترین جنگ‌های تاریخ فوتبال ایران هستند. جدال‌های این دو باشگاه همیشه حساسیت‌هایی فراتر از یک مسابقه فوتبال معمولی داشته و هر دو تیم به خوبی می‌دانند که این بازی، بیشتر از 3 امتیاز دارد. حضور همزمان زردها و قرمزها در رده‌های بالایی جدول، این حساسیت را بعد از چند سال دوباره به اوج رسانده است. سپاهان حتی درصورت تساوی در دیدار امروز، صدر جدول را از پدیده مشهد پس خواهد گرفت اما پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به بالاترین نقطه جدول رده‌بندی لیگ، باید سپاهان را با اختلاف2گل شکست بدهند. مصاحبه‌های روزهای گذشته دوباشگاه، نشان از یک دشمنی عمیق و همه‌جانبه میان آنها دارد. آنها فصل گذشته در نقش‌جهان، یکی از جذاب‌ترین دیدارهای فصل را برگزار کردند و این بار، به سراغ یکی از پرتنش‌ترین و نفس‌گیرترین رقابت‌های لیگ برتر هجدهم خواهند رفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد