hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرمانشاه| توقف در ایستگاه اول

کرمانشاه| توقف در ایستگاه اول

قطار کرمانشاه در ۲۹ اسفندماه سال گذشته پس از انتظار ۱۶ ساله با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید و در آن روز 200 مسافر از اقشار مختلف مردم شامل خانواده‌های شهدا، ایثارگران، روحانیون، خبرنگاران و... عازم مشهد مقدس شد.


حال که حدود ۹ ماه از راه‌اندازی قطار کرمانشاه به مقصدهای فوق می‌گذرد بار دیگر مسافران کرمانشاهی که قصد سفر با قطار را از مبدأ کرمانشاه به مشهد داشتند دچار مشکلاتی شدند که موجب سرگردانی آن‌ها شده است. قطاری که قرار بود از تابستان امسال حتی روند جدیدتری به خود بگیرد و سفرهای آن در هفته افزایش یابد، طی یکی دو هفته گذشته بازهم در ایستگاه کرمانشاه متوقف شد و مسافران کرمانشاه- مشهد مجبور شدند از کرمانشاه تا ملایر را با وسیله حمل‌ونقلی دیگری سفرکرده و سفر با قطار را از مبدأ ملایر آغاز کنند.

گلایه مسافران از عدم اطلاع‌رسانی لغو سفر از مبدأ کرمانشاه

یکی از مسافران کرمانشاهی که بلیت اینترنتی تهیه‌کرده بود اظهار داشت: حدود ۸ یا ۹ آذرماه بود که به دفتر مربوطه برای دریافت بلیت خریداری‌شده (از طریق اینترنت) مراجعه کردم که با لغو شدن سفر کرمانشاه- مشهد مواجه شدم.

مریم شادمان‌فر افزود: وقتی‌که دلیل لغو سفر را از نماینده شرکت مربوطه پرسیدم، گفتند که هیچ‌کس جوابگو نیست که چه دلیلی دارد. این شهروند کرمانشاهی گفت: ما مجبور شدیم که سفر را از مبدأ ملایر با قطار پی گیری کنیم و این در حالی بود که هزینه پرداختی ما برای سفر کرمانشاه تا مشهد بود.

انجام تعمیرات روی خطوط، دلیل تعطیلی قطار کرمانشاه است

مهرداد سالاری، معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه علت این تعطیلی را بهسازی خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: محل اتصال ریل معمولا بعد از بهره‌برداری نیاز به یک تست جوشکاری دارد و در زمان انجام تست جوشکاری عادی تعدادی از تراورس های مسیر شکسته است. معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر تراورس ها تعدادی از پیچ و مهره‌های اتصالات نیز مفقودشده بود که باید جایگزین می‌شد. سالاری خاطرنشان کرد: همان‌طور که قبلا هم گفته شد در طول مدت سپری‌شده از بهره‌برداری قطار تعدادی از تراورس های مسیر آسیب‌دیده و شکسته است. معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: ما در این زمینه به آقای وزیر نامه نوشتیم و تذکرات لازم را نیز به پیمانکار داده‌ایم و این‌ها نیز باید علت شکستگی‌ها را بررسی کنند و در حال حاضر نیز پیمانکار در حال تعویض قطعات شکسته است.

زمان مشخصی را نمی‌توانم اعلام کنم

جلال‌الدین کوکنار، مدیر راه‌آهن منطقه اراک در خصوص علت تعطیلی قطار کرمانشاه گفت: علت این موضوع تعمیرات خط راه‌آهن از مسیر کرمانشاه تا فیروزان است. او افزود: هم‌اکنون جوشکاری روی خط مذکور در حال انجام است و ما خط را مسدود کردیم تا جوشکاری لازم روی آن صورت گیرد. کوکنار در خصوص اینکه این عملیات و تعطیلی تا چه زمانی طول می‌کشد، زمان مشخصی را اعلام نکرد و گفت: این بستگی به تعداد جوش‌هایی دارد که در مسیر باید زده شود دارد. مدیر راه‌آهن منطقه اراک گفت: من نمی‌توانم تاریخ مشخصی به شما بدهم، اما سعی داریم طوری حل شود که به‌صورت مادام‌العمر حل‌شده باشد. کوکنار در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه باید پیش از بهره‌برداری از خط آهن تست جوش روی آن انجام شود، چرا پس از بهره‌برداری این اقدام صورت گرفته است؟ گفت: تست جوش روی خط راه‌آهن پس از مدتی که قطار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد نیز باید انجام شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد