hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مجموعه کتاب 6 جلدی«دوستان سبز و آبی» منتشر شد

مجموعه کتاب 6 جلدی«دوستان سبز و آبی» منتشر شد

 

مجموعه 6 جلدی«دوستان سبز و آبی» مجموعه ای از شعرهای کودکانه است که با موضوع محیط زیست به تازگی از انتشارات ناریا به چاپ رسیده است.

به گزارش رویداد ایران_قم مجموعه 6 جلدی دوستان سبز و آبی؛ سروده  منصوره عرب خراسانی است که با تصویرگری های نرگس هاشمی و گرافیک شاپور حاتمی کودکان را به دنیای اطرافشان پیوند می زند. 

این کتاب ها در تیراژ هزار و 100 نسخه به چاپ رسیده است که برای اطلاعات بیشتر می توان به صفحه اینستاگرامی و تلگرامی انتشارات ناریا @nariyabook مراجعه کرد.یا با شماره 09126049294تماس گرفت.

 

شاعر در کتاب «کاشکی می شد دریا رو هم حموم برد» به اهمیت حفاظت از دریاها و ساحل و موجودات دریایی اشاره می کند،در کتاب «مراقب شاخه و غنچه ها باش»به موضوع مهم حفاظت از درخت ها و گیاهان می پردازد و در کتاب "ترسیده بود جوجه ی نوک حنایی» به اهمیت حیوانات روستا و حفظ منابع طبیعی می پردازد.

وی در کتاب «زخمی شده پای دویست و بیستم» از زبان حشرات به مشکلات زیست محیطی اشاره کرده است وهمچنین در کتاب «خبرنگار جنگلا و باغم» از زبان پرندگان ،کودکان را با مسائل مهم مربوط به حفاظت از زمین آشنا می کند و در آخر در کتاب«صدای جنگلبان مهربون بود»از مشکلات جنگل ها و  حیوانات جنگل با کودکان صحبت می کند.

به طور کل می توان گفت: این کتاب ها با شعر ها و تصاویر کودکانه به دوستی با طبیعت و موجودات زنده ی آن ها اشاره می کند.در این کتاب ها شاعر از زبان حیوانات که مشکلاتشان را با خدا در میان می گذارند با کودکان صحبت می کند.مشکلاتی مانند آلودگی های نفتی، پسماندها و مسمومیت ها ی ناشی از آن ها، آزار حیوانات، قطع درختان ،عدم تفکیک پسماند ها،دود وسایل نقلیه و کارخانه ها، آلودگی صوتی، ریزگردها ،آتش سوزی جنگل ها ،خشک شدن تالاب ها و...

 

به نظر شما لزوم آموزش مسائل زیست محیطی چیست؟ 


مسائل محیط زیستی بزرگترین چالش ملت ها در قرن جدید است که بی تفاوتی نسبت به این موضوع خطرات  و پیامدهای بسیاری را هم برای انسان ها هم برای سایر موجودات زنده به همراه دارد.به خاطر اهمیت این موضوع اقدام به نوشتن کتاب با درون مایه مراقبت از طبیعت و حفاظت از محیط زیست کردم.


هدف شما از نوشتن این کتاب ها برای کودکان چه بوده؟


از آنجایی که ارزش ها ، باورها ،مهارت ها و نگرش ها در سال های اولیه عمر هر فردی شکل می گیرد بنابراین آموزش در دوران کودکی نقش بسیاری در گسترش ارزش ها و جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند مشکلات محیط زیستی دارد. ضمن اینکه آموزش در سن کودکی علاوه بر آگاهی دادن به کودکان می تواند روی برانگیختگی کودکان نیز تاثیر داشته باشد و این امر مهم باعث شد برای کودکان بنویسم.



کاربردهای این مجموعه از کتاب ها چیست و کودکان چه چیزی را یاد می گیرند؟

 

در این کتاب ها به بیشتر مسائل مربوط به محیط زیست پرداخته شده است.کودکان با خواندن اشعار این کتاب ها با انواع آلودگی ها و مشکلاتی که برای محیط زیست به وجود می آید آشنا می شوند .

هم چنین همزاد پنداری و ایجاد حس همدلی  و دوستی با شخصیت های کتاب باعث می شود تا کودکان در جهت حفظ زمین و زندگی موجودات زنده تلاش کنند.

انسان ها  وقتی از کودکی یاد بگیرند که از چیزی مراقبت کنند خواه ناخواه حس دوستی و عشق ورزیدن به آن در وجودشان شکل می گیرد.

طبیعت هم چیزی هست که نیاز به مراقبت دارد. در واقع احترام گذاشتن به طبیعت و دوستی کودک با دنیای اطرافش زمینه ساز مراقبت و حفاظت از یگانه محل زندگی خود می شود. 

کودکان باید بدانند که به خطر افتادن محیط زیست و طبیعت اطراف و زندگی سایر موجودات زنده باعث به خطر افتادن زندگی خود انسان ها هم می شود.



آرزوی شما:

کودکان به عنوان نسل پس از ما و نماینده ی نسل آینده حق دارند از محیط زیست و و زندگی سالم و منابع طبیعی برخوردار باشند و آرزوی من برای ان ها داشتن جهانی پاک و زیبا،بدون مشکلات و آلودگی های محیط زیستی ست.

 

یکی از شعرها کتاب را انتخاب کنید؟

یکی از شعرایم را که  مربوط به ریختن پسماندها در طبیعت و مشکلاتی که برای موجودات زنده ایجاد می کند را انتخاب می کنم.

"هزارپا"

 

خداجونم من آقای هزارپام

نگاه بکن به اشک توی چشمام

 

ببین دیگه خوش حال و عالی نیستم

زخمی شده پای دویست و بیستم

 

امروز زیر درخت سبز شاتوت

رفتم توی قوطی تیز کمپوت

 

یه عنکبوت زودی به دادم رسید

دور پای زخمی من تار تنید

 

خوب می دونم حرف دلم رو خوندی

ممنون که عنکبوت جونو رسوندی

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد