hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > جشنواره گل‌های آبی در رشت

جشنواره گل‌های آبی در رشت

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، پنجشنبه با دیدار پیکان و نساجی آغاز شد و قائمشهری‌ها با گل سجاد عاشوری (۸۷)، یک بر صفر از سد حریف‌شان گذشتند. با این نتیجه، پیکان پنجمین شکست پیاپی را متحمل شد و برای هفتمین بازی پشت سر هم از رسیدن به پیروزی بازماند. موضوعی که واکنش محمود شیعی، مدیرعامل پیکان را در پی داشت: «از این افتضاح‌تر نمی‌شد. ما شنبه (امروز) جلسه‌ای برگزار می‌کنیم ولی هنوز به فکر تغییرات نیستیم. بازیکنان حداقل ۲۰ درصد جریمه می‌شوند البته اگر آیین نامه انضباطی ما این اجازه را بدهد که فکر می‌کنم بدهد.»
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، پنجشنبه با دیدار پیکان و نساجی آغاز شد و قائمشهری‌ها با گل سجاد عاشوری (۸۷)، یک بر صفر از سد حریف‌شان گذشتند. با این نتیجه، پیکان پنجمین شکست پیاپی را متحمل شد و برای هفتمین بازی پشت سر هم از رسیدن به پیروزی بازماند. موضوعی که واکنش محمود شیعی، مدیرعامل پیکان را در پی داشت: «از این افتضاح‌تر نمی‌شد. ما شنبه (امروز) جلسه‌ای برگزار می‌کنیم ولی هنوز به فکر تغییرات نیستیم. بازیکنان حداقل ۲۰ درصد جریمه می‌شوند البته اگر آیین نامه انضباطی ما این اجازه را بدهد که فکر می‌کنم بدهد.» این صحبت‌های شیعی از سوی مجید جلالی سرمربی پیکان بدون پاسخ نماند:«این که فرار رو به جلو بکنیم اصلاً یک کار مدیریتی نیست. وقتی به روزهای سخت می‌رسیم، هر کسی باید سهم خودش را بپذیرد. خیلی بهتر بود که بعد از بازی ایشان که با تجربه هم است این گونه عصبی مصاحبه نکند. این خیلی بد است. باشگاه در مورد تیم، کوتاهی‌هایی هم که کرده. ما هیچ وقت صحبتی نکرده‌ایم. کار خوبی نیست این صحبت‌ها در رسانه مطرح شود.» پس از این بازی، مهدی شیری که با پایان محرومیت پرسپولیس به این تیم می‌پیوندد، با هم‌تیمی‌های خود وداع کرد.
پیروزی پر گل استقلال برابر سپیدرود
سپیدرود و استقلال تهران از ساعت 15 دیروز در ورزشگاه سردار جنگل رشت مقابل هم قرار گرفتند. قبل از این دیدار، بابک حاتمی قرارداد خود را با سپیدرود فسخ کرد و مانند سید امین منوچهری از این تیم جدا شد. اتفاق حاشیه‌ای این مسابقه، در دست داشتن پرچم ژاپن توسط عده‌ای از هواداران بود. موضوعی که پیش از این هم شاهد آن بوده‌ایم و هواداران استقلالی حاضر در ورزشگاه، به این صورت به رقیب سنتی خود کنایه می‌زنند!
علی کریمی در این مسابقه تیمش را با ترکیب کوروش ملکی، میلاد قربان‌زاده، میثم تهیدست، علیرضا نورمحمدی، امین جوادی‌مقدم، محمدرضا مهدوی، علیرضا عزتی، حسین ابراهیمی، پویا نزهتی، یعقوب کریمی و محمد غلامی روانه میدان کرد. وینفرد شفر هم که سیدمهدی رحمتی را روی نیمکت نشانده بود، سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، علی کریمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، طارق همام، جابر انصاری و روح‌الله باقری را به مصاف حریف فرستاد.
بازی با نمایش هجومی استقلال آغاز شد. در دقیقه 12 توپ ارسالی زکی‌پور از جناح چپ پس از برخورد به مدافع سپیدرود، مقابل فرشید باقری افتاد و او با ضربه‌ای از پشت محوطه گلزنی کرد. در دقیقه 27 روی یک ضربه کرنر، بازیکنان سپیدرود اعتقاد داشتند که فرشید باقری مرتکب خطای هند شده اما سیدحسین زرگر داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. در دقیقه 34 و مانند گل اول، باز هم زکی‌پور آغاز‌کننده بود و از جناح چپ پاس خوبی به روح‌الله باقری داد که او از توپ رد شد و در ادامه فرشید باقری با ضربه‌ای زمینی و محکم، دروازه را باز کرد و گل دوم خود و آبی‌ها را به ثمر رساند. در ادامه هم اتفاق خاصی رخ نداد تا نیمه اول با 2 گل به سود آبی‌پوشان به پایان برسد. سپیدرود نیمه دوم را با 2 تغییر آغاز کرد و ایمان صادقی جایگزین ملکی درون دروازه این تیم شد و حسین شنانی هم جای یعقوب کریمی را گرفت اما این تغییرات به سود این تیم تمام نشد. در دقیقه 57، پاس عرضی طارق همام از سمت چپ با ضربه جابر انصاری درون شش قدم، به گل سوم آبی‌ها تبدیل شد. یک دقیقه بعد، حرکت و نفوذ فرشید باقری از سمت راست، با ضربه علیرضا عزت کرامت مدافع سپیدرود و گل به خودی این بازیکن، گل چهارم استقلال را رقم زد. سرمربی سپیدرود در دقیقه 62، عزت کرامت را بیرون کشید و میلاد احمدی را جایگزین او کرد. شفر هم دست به تغییر زد و در دقایق 63 و 64 رضا آذری و مرتضی تبریزی را جایگزین فرشید باقری و روح‌الله باقری کرد. در دقیقه 68، سانتر زکی‌پور از سمت چپ، با ضربه سر تبریزی همراه شد که توپ به تیر عمودی دروازه سپیدرود برخورد کرد. در دقیقه 74، حرکت غفوری از سمت راست و پاس او به درون محموطه جریمه را رضا آذری به گل پنجم تبدیل کرد تا جشنواره گل استقلال تکمیل شود. آخرین تعویض استقلال در دقیقه 76 بود و اللهیار صیادمنش به جای انصاری به زمین آمد. در دقیقه 78 هم ضربه دیدنی غلامی با واکنش حسینی همراه شد که توپ پس از اصابت به تیر دروازه استقلال راهی کرنر شد. این بازی در نهایت با پیروزی 5 بر صفر استقلال به پایان رسید تا آبی‌ها سومین پیروزی پیاپی خود در لیگ و بهترین پیروزی فصل‌شان را به دست آورند. آبی‌ها با این برد شیرین 24 امتیازی شدند و در رده پنجم قرار گرفتند. سپیدرود هم با 10 امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند.
 شفر: خوشحالم که آرم استقلال روی سینه من قرار دارد
وینفرد شفر پس از پیروزی شاگردانش مقابل سپیدرود گفت:«بابت نتیجه بسیار خوشحالم. حدود 70 دقیقه خیلی خوب بازی کردیم. ما در روند بسیار خوبی هستیم تا به سطح بالای خودمان بازگردیم. از هواداران‌ ممنونم که به عنوان یار دوازدهم حمایت مان کردند. بسیار خوشحالم که سرمربی استقلال ایران هستم. شاید برخی‌ها نخواهند به موفقیت برسیم اما خوشحالیم که میلیون‌ها هوادار، استقلال ایران را دوست دارند. ما به هدف‌مان برگشتیم و بسیار خوشحالم که آرم استقلال روی سینه من قرار دارد.» شفر با گفتن این جملات،
به درخواست مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال مبنی بر اینکه لوگوهای صداوسیما باید از مقابل وی برداشته شود، نشست خبری را ترک کرد.
پدیده با تساوی صدرنشین شد
پدیده و ماشین سازی هم دیروز در ورزشگاه امام رضا (ع) به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی ۲- ۲ به اتمام رسید. امین قاسمی‌نژاد (3) برای پدیده گل زد ولی پیمان بابایی (۳۳) بازی را به تساوی کشاند. در ادامه حسین مهربان (39) گل دوم مشهدی‌ها را زد ولی محمد حسین کنعانی‌زادگان (۵۲) گل تساوی تیم رضا مهاجری را زد. با این نتیجه پدیده ۳۰ امتیازی و صدرنشین شد و ماشین‌سازی هم با ۱۴ امتیاز در رده یازدهم جای گرفت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد