hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| مسیر ایلام به نجف چهار خطه می‌شود

ایلام| مسیر ایلام به نجف چهار خطه می‌شود

استاندار ایلام از عزم جدی مسئولان ایران و عراق برای ایجاد خط راه‌آهن ایلام- نجف خبر داد و گفت: مسیر ایلام به نجف نیز چهار خطه می‌شود.


 قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با محمود عبدالرضا طلال استاندار سابق واسط و نماینده حال حاضر مجلس عراق و عضو هیئت‌رئیسه شورای استانداری استان واسط ضمن تأکید بر ادامه مراودات دوستانه بین دو استان ایلام و واسط، تصریح کرد: دوران طلال در استانداری واسط عراق دوران طلایی رابطه بین دو استان ایلام و واسط بود و امیدواریم در دوران محمد میاحی استاندار جدید واسط ادامه پیدا کند.

او در ادامه از چهار خطه شدن مسیر ایلام به نجف از زبان وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام مقرر شد مسیر ایلام به نجف توسط پیمانکار خصوصی و با همکاری دو کشور عراق و ایران تحت اقدام قرار گیرد.

استاندار ایلام بر ایجاد راه‌آهن ایلام به نجف تأکید کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی قول داده‌اند که به‌زودی قسمتی از راه‌آهن کرمانشاه- ایلام - مهران به مناقصه گذشته شود.

در ادامه محمود عبدالرضا طلال نماینده مجلس عراق و عضو هیئت‌رئیسه شورای استانداری استان واسط از اراده جدی کشور عراق برای چهار خطه کردن مسیر مهران به نجف خبر داد و گفت: هفته گذشته با وزیر راه عراق در خصوص راه‌آهن ایلام به نجف بحث و گفتگو داشته‌ام و مقرر شد که این مهم با همتای ایرانی پیگیری شود.

او بر عملیاتی شدن پروژه‌های چهار خطه شدن و ایجاد خط ریلی بین ایلام و نجف تأکید کرد و افزود: ما خواستار دیدار وزرای راه دو کشور ایران و عراق برای ایجاد تفاهم‌نامه‌های لازم در این خصوص هستیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد