hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان| صادرات 35 نوع محصول از استان لرستان

لرستان| صادرات 35 نوع محصول از استان لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در 6 ماهه نخست امسال میزان صادرات محصول از لرستان 12 درصد افزایش‌یافته است.


 محمدرضا صفی‌خانی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان بیان کرد: ضمن قدردانی بسیار زیاد از بخش خصوصی و مسئولان، تعامل موجود باعث شد روند رو به رشد صادراتی در استان را تجربه کنیم و به این باور برسیم که لرستان ظرفیت زیادی دارد.

او ادامه داد: بر اساس گزارش‌های سازمان توسعه تجارت از سال ۹۴ به بعد رشد صادرات در استان را تجربه کرده‌ایم به‌نحوی‌که در ۶ ماهه ابتدایی امسال و با تعامل مناسب بخش خصوصی و مدیریتی استان حدود ۱۲ درصد رشد را در صادرات استان داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: با وجود شرایط موجود، استان لرستان این قابلیت را داشت که تنوع محصولات و کشورهای هدف را در سال جاری افزایش دهد به‌نحوی‌که سال گذشته ۲۵ نوع محصول صادراتی استان به کشورهای هدف صادر می‌شد اما امسال ۳۵ نوع محصول صادرشده و ۱۰ محصول جدید به سبد صادراتی لرستان اضافه‌شده است و این موضوع نشان‌دهنده توانمندی لرستان است.

صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه بازارهای هدف امسال لرستان به ۳۵ کشور افزایش پیداکرده است، افزود: این موضوع نشان‌دهنده این است که بازارهای مناسبی وجود دارد که محصولات لرستان به کشورهای هدف مختلف صادر شوند و این ظرفیت در استان وجود دارد.

او گفت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۱۵۹ میلیون دلار محصول از لرستان به کشورهای مختلف صادرشده‌ است که سهم بخش صنعت ۹۷.۸ درصد، بخش معدن یک درصد و بخش کشاورزی ۱.۲ درصد بوده است.

این مسئول عنوان کرد: اعتقادداریم در ۶ ماهه دوم با توجه به ظرفیت‌های استان می‌توانیم حرکت روبه‌جلو را در حوزه صادرات ادامه دهیم.

صفی خانی در ادامه با اشاره به اینکه امروز از ۱۰ صادرکننده نمونه بخش صنعت، ۵ صادرکننده بخش معدن و ۳ صادرکننده بخش کشاورزی تجلیل به‌عمل‌آمده است، افزود: همچنین در این مراسم از ۹ کارشناس دستگاه‌های اجرایی استان و ۷ کارشناس واحدهای تولیدی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

این مسئول بیان کرد: امسال کاهش ظرفیت تولید را در استان نداشتیم و شاهد افزایش تولید در این استان بودیم؛ معتقدیم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی فرصتی است که تولیدات را در قالب تولیدات قابل‌رقابت به فروش برسانیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد