hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی شد

آذربایجان شرقی| پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی شد

رئیس سابق دانشگاه تبریز، به‌عنوان چهاردهمین استاندار آذربایجان شرقی منصوب شد.


«محمدرضا پورمحمدی» که متولد سال 1337 در تبریز و دانش‌آموخته دکتری برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه یو وی سی‌سی انگلستان است، با رأی هیئت‌وزیران به‌عنوان استاندار آذربایجان شرقی منصوب شد. او از اساتید دانشگاه تبریز بوده و از سوابق اجرایی او می‎توان به ریاست دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تبریز، ریاست دانشگاه تبریز و رایزن علمی ایران در ترکیه و اوکراین اشاره کرد. پورمحمدی سابقه همکاری با جهاد دانشگاهی، صداوسیما و نهضت سوادآموزی را دارد. او در اولین گفتگوی خبری خود جدی‌ترین مشکل استان را اشتغال دانست و گفت: باید در این حوزه با مدیریت علمی و تخصصی و استفاده از ظرفیت‌های استان این مشکل را با وجود جوانان متخصص به حداقل برسانیم.

استاندار جدید آذربایجان شرقی با بیان اینکه بحث‌های زیست‌محیطی نیز در اولویت‌های نخست بنده در استان خواهد بود، ابراز داشت: پیگیری موضوع دریاچه ارومیه در بین مباحث زیست‌محیطی جزو مباحث جدی در جهت پیگیری‌های اساسی است. پورمحمدی افزود: سومین اولویت از اولویت‌های نخست، پیگیری پروژه‌های زیرساختی مانند راه‌آهن تبریز ـ میانه، اتوبان تبریز ـ مرند ـ بازرگان و جاده تبریز ـ اهر است.

او با اشاره به اینکه این موضوعات جزو اولویت‌هاست ولی این مسئله باعث نمی‌شود که از سایر بخش‌ها غفلت کنیم خاطرنشان کرد: در کنار این اولویت‌ها، مسائل اجتماعی و جمعیتی و فرهنگی نباید غفلت کرد. استاندار جدید آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه در جلسه هیئت دولت هم گفتم که اولین اصل در مدیریت استان، تأکید بر توانمندی‌های علمی و بومی و شایسته‌سالاری است گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در پیشبرد امورات استان در این جهت ضروری است. پورمحمدی در پاسخ به اینکه از معاونان فعلی استانداری تغییراتی را انجام خواهد داد یا خیر؟ گفت: برای معاون بازنشسته، جایگزین انتخاب خواهیم کرد و بهره‌گیری از ظرفیت سایر معاونین موجود هم بررسی می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد