hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فیلمی اسفناک از تبدیل زیستگاه آهوان به گورستان زباله

فیلمی اسفناک از تبدیل زیستگاه آهوان به گورستان زباله

منطقه حفاظت ‌شده میشداغ تنها زیستگاه آهوان استان خوزستان است که به دلیل تخلیه زباله‌های شهری، به منطقه‌ای آلوده تبدیل شده است.
منطقه حفاظت شده میشداغ با وسعت 54.363 مابین شهرهای بستان و عبدالخان در غرب استان خوزستان قرار گرفته است و در سال 1390 از منطقه شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است، این منطقه به نام منطقه حفاظت شده میشداغ و ام‌الدبس نیز شناخته می‌شود.
منطقه میشداغ و ام‌الدبس منطقه‌ای است با سیمای کوهستانی، تپه ماهوری و دشتی که نقاط مرتفع آن کمتر از 500 متر ارتفاع دارد، علاوه بر آن تپه‌های شنی نیز در منطقه به وفور یافت می‌شود که حرکت شن‌های روان برخی از قسمت‌های منطقه را تهدید می‌کند، هر چند حرکت شن‌های روان به کمک درخت و بوته‌کاری و مالچ‌پاشی تا حدودی مهار شده است.
همچنین منطقه حفاظت شده میشداغ از بارندگی کمتر از 250 میلیمتر در سال برخوردار است و اقلیمی گرم و خشک دارد، منابع تأمین آب منطقه چند چشمه دائمی است که عمدتا از آبدهی کمی برخوردارند.
بر همین اساس، زیستگاه میشداغ در حال حاضر تنها منطقه‌ای است که می‌توان تعداد محدودی از آهوان استان خوزستان را در آن دید، اما به تازگی فیلمی از سوی یکی از محیط‌بانان از این منطقه گرفته و در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد منطقه حفاظت شده "میشداغ" که زیستگاه مناسبی برای آهوان در خوزستان است، به گورستانی از زباله تبدیل شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد