hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جزئیات محدودیت‌های فوق‌العاده کرونایی در قزوین / بانک‌ها حق برگشت‌زدن چک را ندارند

جزئیات محدودیت‌های فوق‌العاده کرونایی در قزوین / بانک‌ها حق برگشت‌زدن چک را ندارند

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان قزوین گفت:‌ از ابتدای شنبه تا پایان هفته بانک‌ها حق ندارند چک هیچ فردی را به خاطر خالی بودن حساب او برگشت بزنند.
 منوچهر حبیبی در آخرین جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بیماری کرونای استان قزوین که شب گذشته در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، درباره جزئیات محدودیت‌های کرونایی ویژه در طول هفته جاری اظهار داشت: از ابتدای شنبه تا پایان هفته بانک‌ها حق ندارند چک هیچ فردی را به خاطر خالی بودن حساب او برگشت بزنند و همین شرایط برایبانک‌ها، سیستم‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و شهرداری هم برقرار است.
وی اضافه کرد: در ضمن بانک‌ها در هفته پیش رو حق پذیرش مسترش ندارند و باید تمامی اقدامات بانکی خود را به صورت دیجیتال و با استفاده از درگاه‌های مجازی و وب انجام دهند؛ در غیر این صورت تخلفات آنها از سوی فرمانداری‌ها پیگیری شده و به دستگاه قضائی ارجاع خواهد شد. 
برگزاری جلسات اداری فقط در فضای باز مجاز است
حبیبی همچنین با اشاره به تعطیلی اصناف و مشاغل گروه یک ادامه داد: تنها اصناف تامین‌کننده مواد خوراکی و داروخانه‌ها حق فعالیت دارند و باقی صنوف و کسبه باید تعطیل باشند. 
وی همچنین از افزایش زمان و ساعات فعالیت نانوایی‌ها برای جلوگیری از تجمع مردم خبر داد و گفت: همچنین یک ساعت پیش از اذان مغرب هم فعالیت کلیه نانوایی‌ها در استان قزوین تعطیل خواهد شد و اتحادیه نانوایان موظف به برخورد با نانوایان متمرد از این مصوبه قانونی است. 
نانوایی‌ها یک ساعت قبل از اذان مغرب تعطیل می‌شوند
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین همچنین با اشاره به تعطیلی دوسوم کارمندان ادارات در هفته جاری گفت:‌در مورد بعضی از ادارات کمتر ضروری و پرجمعیت این اختیار به فرمانداران تفویض می‌شود که بنا به تشخیص و صلاحدید خود چنین اداراتی را به طور کامل تعطیل کنند و البته کارمندان چنین اداراتی حق تردد بیجا در سطح بازار را ندارند.
حبیبی با اشاره به برگزاری جلسات و نشست‌های اداری با حداکثر 15 نفر جمعیت افزود: موضوع جدید در این حوزه برگزاری همه جلسات در فضای باز است که برای این منظور دستگاه‌های متولی و دبیر جلسات باید سازوکار لازم برپایی جلسه در فضای باز و امکانات صوتی را مهیا کنند.
وی با اشاره به اعطای حق تردد ویژه شبانه به کارکنان بهداشتی و درمانی، کارمندان صداوسیما، هلال‌احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌های امدادی ادامه داد: در ضمن مراسم تدفین در آرامستان‌ها حداکثر با حضور 10 نفر از بستگان نزدیک متوفی صورت می‌گیرد و ایجاد تجمع در آرامستان پیگیرد کیفری مسئول آرامستان را در پی خواهد داشت. 

جریمه 200 هزار تومانی تردد شبانه بازدارنده نیست

معاون فرماندهی عملیات انتظامی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به برخورد سخت‌گیرانه پلیس با متمردان از قانون منع تردد شبانه گفت: با وجود اینکه در شب‌های اخیر حدود 1500 نفر به صورت متوسط اعمال قانون شدند، اما اعتقاد داریم که 200 هزار تومان جریمه بازدارنده نیست و ستاد ملی مقابله با کرونا باید این جریمه را افزایش دهد.

سرهنگ ابوالفضل قلی‌پور اضافه کرد: از هفته آینده میزان تذکرهای لسانی و عودت خودروها کمتر خواهد شد و اعمال قانون را به صورت تمام‌عیار خواهیم داشت تا بتوانیم جلوی ترددهای بیجای برخی افراد را بگیریم و در عین حال با خودروهایی که مریض دارند، برخورد پلیس با حس همکاری توامان خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد