hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ممنوعیت کرونایی فعالیت اصناف در قزوین یک هفته تمدید شد

ممنوعیت کرونایی فعالیت اصناف در قزوین یک هفته تمدید شد

رئیس اتاق اصناف استان قزوین گفت: با ابلاغ امروز قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونای استان ممنوعیت فعالیت اصناف و کسبه بازار در گروه‌های ۲، ۳ و ۴ برای یک هفته آینده تمدید شد.

محمد فرج‌زاده‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از تمدید و استمرار ممنوعیت فعالیت صنوف و مشاغل غیرضرور در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: با ابلاغ امروز قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونای استان ممنوعیت فعالیت اصناف و کسبه بازار در گروه‌های 2، 3 و 4 برای یک هفته آینده تمدید شد که این ممنوعیت از شنبه آینده به مدت یک هفته اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به همه‌گیری عجیب و گسترده کرونایی در استان قزوین که کلیه نقاط استان قزوین را قرمزرنگ کرده، دیگر هیچ راهی برای مسئولان و اصناف جز تعطیلی اجباری و ممنوعیت فعالیت صنوف باقی نمانده است؛ هر چند اصناف و کسبه در ایجاد موج چهارم پاندمی کرونایی در استان قزوین کمترین نقش را داشتند و بیشترین عامل شیوع مسافرت‌ها و دورهمی‌های خانوادگی هستند.

فرج‌زاده با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری همه اصناف و اتحادیه‌های صنفی استان قزوین با تصمیمات ستاد کرونای استان قزوین ادامه داد: اصناف قزوین در تعطیلی هفته جاری که رو به اتمام است، بیش از 90 درصد با ستاد کرونا همکاری کردند و حداقل در حوزه فعالیت‌های صنفی و تجاری جلوی شیوع کرونا را گرفته و مانع انتقال آن از مسیر بازار و اماکن تجاری شدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بازارگردی مردم هم در ساعات غیرکاری بیش از 90 درصد کاهش داشته است و در کل این عامل تا حدود زیادی از فرآیند شیوع کرونا حذف شده است؛ هر چند در هر صنف و اتحادیه‌ای افراد متخلف و هنجارشکن وجود دارند که در صورت تخلف با برخورد نظارتی اتاق اصناف و معاونت بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت روبه‌رو می‌شوند.

همگی رستوران‌های قزوین در ماه رمضان تعطیل شدند

رئیس اتاق اصناف استان قزوین با تاکید بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌ها و نکات بهداشتی مدنظر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان گفت: با توجه به ضرر و زیان بالایی که اصناف و بازاریان از تعطیلی مغازه‌های خود در این روزها می‌برند، بهتر است هم‌استانی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی قدری از بار اقتصادی روی دوش اصناف را بردارند.

فرج‌زاده افزود: در حال حاضر با تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان همگی رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی در ماه رمضان تعطیل شده و سایر غذاپزها از جمله فست‌فودها و فروشندگان حلیم و خشکه‌پزی به صورت بیرون‌بر فعالیت می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد