hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همدان| شهرداری روزانه یک هزار خدمت را به مردم ارائه می‌کند

همدان| شهرداری روزانه یک هزار خدمت را به مردم ارائه می‌کند

شهردار همدان گفت: صنعت گردشگری افق فراروی توسعه اقتصادی همدان است که با میزبانی از 2 رویداد بزرگ، این شهر نام خود را در فهرست شهرهای توریستی جهان به ثبت رساند.


عباس صوفی افزود: با موافقت شورای اجرایی سازمان اجلاس جهانی گردشگری هفته گذشته همدان به‌عنوان نخستین شهر جهان به عضویت اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) درآمد.

او با بیان اینکه باید با استفاده از این فرصت، ظرفیت‌های حوزه گردشگری همدان را به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران به دنیا معرفی کنیم اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری موجب توسعه دیگر صنایع و همچنین رونق اقتصادی در همدان می‌شود.

صوفی توسعه صنعت گردشگری را یکی از مهم‌ترین اهداف شهرداری همدان دانست و افزود: این نهاد به‌صورت تخصصی در حوزه گردشگری برنامه دارد و تلاش داریم این حوزه را در همدان فعال‌تر کنیم.

شهردار همدان گفت: اجلاس جهانی گردشگری به‌عنوان دروازه بین‌المللی می‌تواند ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری همدان را برای جهانیان معرفی کند.

او با بیان اینکه در دیدار با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، موافقت شد همدان آزمونه (پایلوت) گردشگری ایران معرفی شود ادامه داد: در همین راستا طراحی المان شهر همدان به مسابقه گذاشته‌شده است و این نماد در تپه حاج عنایت همدان ساخته خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت و دغدغه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد ادامه داد: در زمانه‌ای که همه به دنبال کسب درآمدهای سرشار و سود اقتصادی هستند، فعالیت دلسوختگان شهر در سمن‌ها جای مباهات است.

صوفی بیان کرد: خدمت‌رسانی به مردم مهم‌ترین هدف مدیریت شهری همدان است و در این راستا شهرداری روزانه یک هزار خدمت را به مردم ارائه می‌کند.

شهردار همدان تأکید کرد: اجرای برنامه‌های شاد و نشاط‌آور برای شهروندان باهدف ارتقای نشاط اجتماعی در این شهر با جدیت دنبال می‌شود.

صوفی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بخشی از وظایف ذاتی شهرداری در ایجاد نشاط اجتماعی است اظهار کرد: در کنار اجرای برنامه‌های اولویت‌دار فرهنگی و اجتماعی کارهای عمرانی شهرداری نیز شتاب گرفته و امیدواریم با توزیع متوازن عمران شهری همراه با ارائه خدمات مساوی شهروندی به ساکنان مناطق مختلف زمینه افزایش رضایت عمومی از خدمات شهروندی فراهم شود.

شهردار همدان با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت و ایجاد بزرگ‌ترین پارک کوهستانی - جنگلی این شهر آغازشده است اظهار داشت: این پارک کوهستانی به وسعت 102 هکتار دریکی از زیباترین مناطق گردشگری شهر همدان احداث می‌شود.

صوفی بیان کرد: مراحل مطالعاتی اجرای این طرح انجام‌شده و قرار است از منطقه حیدره تا مسیر سایت دانشگاه بوعلی سینا و نیز باغ‌های قدیمی فخرآباد ادامه یابد.

صوفی خاطرنشان کرد: 103 هزار اصله درخت در این پارک کوهستانی و جنگلی شهر همدان نیز کاشته می‌شود. او افزود: هم‌اکنون 17 هزار اصله انواع درخت در این منطقه وجود دارد و شرایط خوبی را برای تبدیل به پارک کوهستانی - جنگلی مهیا ساخته است. شهردار همدان گفت: در همین راستا پارک فرامنطقه ‌ای 250 هکتاری در حاشیه سد اکباتان ایجاد می‌شود. او با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات باهدف کمک به مدیریت شهری همدان ایجاد خواهد شد افزود: آسیب‌های اجتماعی از مباحث مهمی است که تمام جوامع را درگیر کرده است. صوفی تأکید کرد: مجموعه‌های مختلفی برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی ورود پیداکرده‌اند که شهرداری هم علاوه بر مشغله‌ها و مسئولیت‌های فراوانش، ازجمله این مجموعه‌ها است. او ادامه داد: در همین راستا شهرداری نسبت به راه‌اندازی سرپناه شبانه اقدام کرده است که روزانه به بیش از یکصد نفر خدمات ارائه می‌کنند. او بیان کرد: همچنین نسبت به توزیع غذای گرم به مراجعه‌کنندگان در این گرمخانه اقدام لازم صورت گرفته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد