hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گیلان قرمزپوش شد/ ۱۲ شهرستان قرمز و ۴ شهرستان نارنجی داریم

گیلان قرمزپوش شد/ ۱۲ شهرستان قرمز و ۴ شهرستان نارنجی داریم

معاون علوم پزشکی گیلان، از قرمز شدن ۱۲ شهرستان از ۱۶ شهرستان گیلان خبر داد و گفت: دیگر شهرستان زرد و آبی در گیلان وجود ندارد.
آبتین حیدرزاده، با بیان اینکه متاسفانه بعد از تعطیلات نوروزی شاهد اوج گیری شدید بیماری کرونا در استان گیلان هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ شهرستان قرمز و چهار شهرستان نارنجی داریم.
وی با بیان اینکه دیگر شهرستان زرد و آبی در گیلان وجود ندارد، تصریح کرد: شهرستان های رشت، آستارا، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر، رودبار، لاهیجان، صومعه سرا، فومن، بندرانزلی، تالش و املش قرمز و شهرستان های ماسال، رضوانشهر، سیاهکل و شفت نیز نارنجی هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسافرت، دید و بازدید و دورهمی های عید را عامل اصلی این اوج گیری بیماری دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولان دولتی است که بیماری را مهار کنند و دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان دستگاه نظارت کننده بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
حیدرزاده در گفت وگو با شبکه باران، با اشاره به فعالیت ۳۹ مرکز ۱۶ ساعته کرونا در استان، یادآور شد: این مراکز علاوه بر نمونه گیری رپید، روزانه ۳۰۰۰ تست کرونا انجام می دهند لذا بیماران سرپایی به این مراکز مراجعه کرده و وارد بیمارستان ها نشوند، زیرا بیمارستان می تواند به محیطی برای گسترش بیماری تبدیل شود.
وی از برپایی مراکز صحرایی نمونه گیری برای افراد علامتدار خبر داد و عنوان کرد: افراد در صورت مشاهده علائم بیماری حتما خودشان را ایزوله کنند و از تیم های مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی استان و سامانه ۴۰۳۰ کمک بگیرند تا به مرحله بستری نرسند.
معاون علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها، اضافه کرد: مردم حتما ماسم بزنند، اما مهم از ماسک عدم حضور در تجمعات است.
وی با بیان اینکه کمبود ظرفیت بیمارستانی نداریم، افزود: از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا به روزهای اسفند ۹۸ بازنگردیم.
حیدرزاده، با اشاره به تفاوت کرونای ووهان با کرونای انگلیسی، یادآور شد: در کرونای اولیه بیماری بعد از هشت تا ۱۱ روز بروز می کرد، اما سیر بیماری در کرونای جهش یافته بسیار سریع است و لذا مردم در صورت مشاهده علائم، در ابتدا خودشان را از سایر افراد خانواده جدا کنند و سپس از نظر بالینی تحت نظر پزشک قرار بگیرند.
معاون علوم پزشکی گیلان، شیوع یاس و ناامیدی و خستگی و افسردگی را از دیگر مشکلات روزهای کرونایی دانست و بیان کرد: مردم از مشاوره های روانشناسی کمک بگیرند و مراقب کودکان باشد تا آسیب روانی نبینند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد