hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چهارشنبه‌سوری کرونایی در قزوین ممنوع / برخورد پلیس با فروشندگان مواد محترقه‌

چهارشنبه‌سوری کرونایی در قزوین ممنوع / برخورد پلیس با فروشندگان مواد محترقه‌

با توجه به خطرات همیشگی آتش‌بازی‌ در چهارشنبه سوری و شیوع کرونای نگلیسی، پلیس هر گونه فروش مواد محترقه غیرمجاز در سطح استان قزوین و آتش‌بازی خطرناک بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ممنوع اعلام کرد.

چهارشنبه سوری سال 1399 در حالی فرا می‌رسد که استان قزوین به شدت درگیر شیوع کرونای جهش‌یافته موسوم به کرونای سوش انگلیسی شده و ترددها در سطح شهر قزوین کاهش یافته است. 2 شهر بویین‌زهرا و تاکستان که امروز حدود 28 بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی را در خود جای داده‌اند، از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا به عنوان شهرستان‌های قرمزرنگ کرونایی شناخته شدند و تا پایان هفته آینده مشمول اجرای شدیدترین محدودیت‌های مصوب ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا هستند. اما در چنین شرایطی هنوز بازار فروش مواد محترقه از جمله ترقه و فشفشه در بازار قزوین داغ است و امروز بیشترین دست‌فروشان شهر قزوین در مناطق قدیمی شهر ترقه‌فروشان و فشفشه‌فروشان هستند. با این حال پلیس پیشگیری نیروی انتظامی به موضوع مدیریت این فروشندگان مواد آتش‌زا در چهارشنبه آخر سال ورود کرده و ضبط مواد محترقه و برخورد قانونی با فروشندگان آنان را در دستور کار قرار داده است.

کشف یک میلون و 500 هزار ماده محترقه غیرمجاز

معاون فرماندهی عملیات نیروی انتظامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با یادآوری اینکه نیروی انتظامی هیچ‌گونه مشکلی با شادی کردن مردم ندارد، اظهار داشت: آنچه سبب شده نیروی انتظامی و پلیس پیشگیری به موضوع چهارشنبه پایان سال ورود کنند، رفتارهای پرمخاطره و تهدیدآمیزی است که از سوی برخی افراد رخ می‌دهد.

سرهنگ ابوالفضل قلی‌پور از کشف یک میلیون و 500 هزار ماده آتش‌زای غیرمجاز در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: با هر شخص یا فردی که اقدام به فروش مواد محترقه غیرمجاز در سطح استان قزوین کند، برخورد قانونی صورت گرفته و برای فرد متخلف پرونده تشکیل شده و به دستگاه قضائی ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ترافیک چهارشنبه آخر سال ادامه داد: بر این اساس اجرای کلیه فعالیت‌های ساخت‌وساز در استان قزوین در این شب ممنوع است و سازمان‌ها و نهادها هم باید برای مراقبت از ادوات و تجهیزات طرح‌های عمرانی خود نگهبان کشیک تعیین کرده و در محل پروژه مستقر کنند.

فروش لاستیک کهنه به کودکان و نوجوانان ممنوع

معاون عملیات نیروی انتظامی استان قزوین با بیان اینکه آتش‌زدن لاستیک کهنه و فرسوده یکی از سرگرمی‌های خطرناک نوجوانان و کودکان در چهارشنبه سوری است، گفت: بنابراین به اصناف مربوط به این حوزه دستور داده‌ایم که به هیچ‌عنوان لاستیک‌های کهنه را به بچه‌ها و نوجوان‌ها نفروشند و در غیر این صورت به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

قلی‌پور افزود: با توجه به فرارسیدن شب چهارشنبه آخر سال پلیس پیشگیری استان قزوین تلاش می‌کنیم مردم در این شب کمتر آسیب دیده و در نهایت شب چهارشنبه سوری خود را در نهایت آرامش و امنیت به صبح برسانند. البته لازم است که دستگاه‌های فرهنگی هم در مدت باقی‌مانده فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از پدیده چهارشنبه‌سوزی را گسترش دهند.

چهارشنبه سوری در تاکستان و بویین‌زهرا ممنوع شد

از سوی دیگرمدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تشکیل کمیته هماهنگی چهارشنبه آخر سال در ستاد بحران استان قزوین گفت: در همین راستا دستگاه‌های امدادی از جمله آتش‌نشانی، جمعیت هلال‌احمر، فوریت‌های پزشکی موظف به استقرار تمام‌وقت در نقاط مختلف محلات شده تا در صورت بروز هر گونه مصدومیت یا آتش‌سوزی به سرعت مصدومان را به مراکز درمانی و درمانگاه‌ها انتقال دهند.

قدرت‌الله مهدیخانی با تاکید بر لزوم دور نگه‌داشتن کودکان و نوجوانان از مواد محترقه توسط خانواده‌ها افزود: شب چهارشنبه سوری شب نمایش مدیریت خانوادگی است که باید والدین با اشراف کامل روی رفتار فرزندانشان آنها را از بازی با مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک دور نگه دارند تا این شب هم با خوبی و خوشی به پایان برسد.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در شهرهای بویین‌زهرا و تاکستان به دلیل قرمزبودن وضعیت کرونایی آنها ادامه داد: پلیس پیشگیری با تمام توان و قدرت خود در سطح شهر و استان قزوین حضور دارد و هر گونه فعالیت غیرمجاز و خطرزا را رصد کرده و به سرعت با عاملان آن برخورد خواهد کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد