hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اسحاق عطایی در نشست مطبوعاتی و تلویزیونی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد:.مراسم روز درختکاری در پارک جنگلی شهید زارع ساری در روز 15 اسفند

اسحاق عطایی در نشست مطبوعاتی و تلویزیونی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد:.مراسم روز درختکاری در پارک جنگلی شهید زارع ساری در روز 15 اسفند

 

اسحاق عطایی در نشست مطبوعاتی و تلویزیونی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد:.مراسم روز درختکاری در پارک جنگلی شهید زارع ساری در روز 15 اسفند

 به گزارش پایگاه خبری هم وطن- ساری، مصاحبه مطبوعاتی و تلویزیونی اسحاق عطایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور معاونین، فرماندهی یگان حفاظت، اداره آموزش و ترویج و مشارکت های مردمی و روابط عمومی اداره کل و چند تن از مدیران خبرگزاری ها و خبرنگاران صدا و سیمای مرکز مازندران در محل سالن جلسات این اداره کل با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

عطایی در این نشست ضمن خیر مقدم به اصحاب محترم رسانه و جراید و تبریک ایام رجب گفت: سنت دیرینه درختکاری در احادیث و روایات همواره مورد توجه بوده است.در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز پانزدهم اسفند ما به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است.بیش از چهار دهه است که به همین مناسبت از 15 لغایت 21 اسفند ماه هر ساله برنامه های مختلفی تحت عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور گسترش فرهنگ حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی تجدید شونده و معرفی اقدامات در این خصوص در اقصی نقاط کشور برگزار می شود. 

وی افزود: در این ایام، مسئولین و اقشار مختلف مردم، تشکل های مردم نهاد، همیاران طبیعت و دستگاه های اجرایی عضو نهضت سبز به صورت نمادین و داوطلبانه اقدام به کاشت نهال می کنند و به همین منظور مراسم استانی روز درختکاری در روز 15 اسفند در محل پارک جنگلی شهید زارع ساری با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، اقشار مردم و انجمن های مردم نهاد، اصحاب رسانه، بسیج و نیروی انتظامی و سپاه برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، خاطرنشان کرد: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال 99 اگر چه به دلیل شیوع بیماری های کووید 19 دچار محدودیت هایی در برگزاری مراسم ها خواهیم بود، اما سعی می کنیم این رویداد مهم، ملی و امیدبخش با اعمال شیوه نامه های بهداشتی مربوطه اجرایی شود و ان شاا... نهضت درختکاری و توسعه پوشش گیاهی کشور که در سال جاری بر اساس برنامه اقدام جهش سازمان جنگل ها از هفدهم آذرماه آغاز شده است در ایام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری جشن گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری در نشست مطبوعاتی با اشاره به اهمیت حفظ وحراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی، اظهار کرد: زراعت چوب مکمل اقتصادی تلقی می شود و دراین راستا شرکت هایی که چوب درختانی مانند صنوبر را مصرف می‌کنند نهال ارائه کرده و پس از رسیدن به قطر مناسب، برداشت می‌کنند.

وی با عنوان اینکه ۸۳ درصد خاک کشور را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد، افزود: در راستای اقدامات برای آبخیزداری و آبخوانداری،۸۹ هزار میلیون ریال برای ۲۶ میلیون مترمکعب عملیات مکانیکی تخصیص داده شده است که تاکنون ۱۵ هزار مترمکعب معادل ۶۰ درصد انجام شد.

ایشان خاطرنشان کرد: در بخش بیومکانیکی آبخیزداری اعتبار مصوب ۱۰ هزارو ۵۰۰ میلیون ریال بود که ۱۲۰ هکتار تاکنون تحت پوشش اجرای طرح قرار گرفته است.

عطایی با اشاره به ۷۵۰ هکتار کپه کاری و ۲۵۰ هکتار بذرپاشی مراتع در سال جاری در استان افزود: در زمینه حفاظت وقرق هزار و ۴۴۰ هکتار تحت پوشش قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال ۱۰۰ هکتار تثبیت مالکیت و مستثنیات اشخاص در حوزه منابع طبیعی انجام شده است و در جهت صدور سند مالکیت برای بیش از ۴۳۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی، تاکنون یک میلیون و ۴۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی تثبیت مالکیت شدند.

عطایی تولید نهال و غرس آن را یکی از مسئولیت های منابع طبیعی دانست واعلام کرد که در سال‌ جاری حدود ۲.۵ میلیون اصله نهال در این استان تولید شد.

وی افزود: حدود ۵۰۰ هزار اصله از این نهال به طور رایگان برای نهال کاری در هفته منابع طبیعی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد