hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازار رسولی زاهدان محل عرضه ویروس کرونا؛ خرید عید به جان مردم رحم نمی‌کند

بازار رسولی زاهدان محل عرضه ویروس کرونا؛ خرید عید به جان مردم رحم نمی‌کند

بازار رسولی زاهدان به عنوان معدن تاناکورای ایران در روزهای منتهی به پایان سال همچون سال‌های گذشته ازدحام و شلوغی وصف ناپذیر را تجربه می‌کند که این امر هشداری جدی برای بالا رفتن موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان به شمار می‌رود.
تقریبا بیش از یک سال از وجود شیوع ویروس کرونا می‌گذرد اما با وجود هشدارهای مکرر سازمان جهانی بهداشت مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم بازار معروف رسولی در زاهدان نیز شلوغ تر از گذشته می‌شود و  ظاهرا وجود این ویروس در زندگی مردم عادی شده چرا که کمتر کسی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کند.
دغدغه خریدهای نوروزی در بین مردم همچون سال‌های گذشته به چشم می‌خورد و کمتر کسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند که این خریدهای غیرضروری فقط به بهانه نو شدن سال ممکن است جان افراد را به خطر بیاندازد و خانواده‌های بسیاری را داغدار کند.
جولان ویروس کرونا قطعا با عادی انگاری مردم در ایام پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز بیشتر می‌شود که این موضوع نگرانی کادر درمان را بیشتر از گذشته کرده و معتقدند مردم نباید وضعیت زرد اعلام شده در خصوص این ویروس در سیستان و بلوچستان را به منزله پایان خطر جدی چرخه انتقال ویروس بدانند.
مشاهده ویروس جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان زنگ خطری جدی محسوب می‌شود چرا که ابتلا به این نوع ویروس بسیار کشنده تعریف شده به همین دلیل مردم باید بیش از گذشته شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: بیش از یک سال است که دنیا درگیر بیماری کرونا شده و می‌توان گفت هیچ نقطه ای در دنیا وجود ندارد که از شر این ویروس ایمن مانده باشد.
سید مهدی طباطبایی ادامه داد: با وجود اینکه موارد ابتلا به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان کمتر از گذشته گزارش می‌شود اما باید در نظر داشت که رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی احتمال شعله ور کردن این بیماری را در پی دارد.
وی با اشاره به جهش یافتگی این ویروس و مشاهده ویروس کرونا انگلیسی در استان گفت: ویروس کرونا مدام تغییر رفتار می‌دهد به همین دلیل از مردم تقاضا می‌کنیم همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا استان از وضعیت زرد خارج نشود و روز به روز شاهد ثبات وضعیت  شیوع این ویروس در استان باشیم.
وی در مورد نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شلوغی بازارها بیان کرد: قطعا تعطیل کردن بازارها خسارت‌های مالی جبران ناپذیری به کاسبان وارد می‌کند به جای تعطیل کردن مشاغل اگر هر کس خود را مسئول سلامت جان خود و اطرافیانش بداند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند قطعا کمتر شاهد ابتلا به این ویروس خواهیم بود.
طباطبایی عنوان کرد: با شروع طرح شهید سلیمانی در استان از ابتدای آذرماه تیم‌های مراقبتی از 17 هزار و 300 نفر که ارتباط نزدیک با بیماران کرونایی داشته اند تست تشخیص سریع کرونا گرفته که تست 15 درصد این افراد مثبت اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در همین مدت نیز تیم‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز بیش از 38 هزار و 600 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان عمومی انجام داده اند که از این تعداد برای 2 هزار و 234 مرکز اخطاریه صادر شده و 321 مرکز نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.
مردم باید بدانند روزهای پایانی سال و شلوغی بازار با وجود ویروس کرونا قطعا به جای نوید سال جدید خشم این ویروس را بیشتر می‌شود بنابراین بهتر است همچون گذشته مراقب سلامت خود و اطرافیانشان باشند و به جای خرید حضوری از شیوه خرید غیر حضوری و آنلاین استفاده کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد