hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نوسان بازار روغن به دلایلی از جمله معضلات گمرکی و قاچاق است

نوسان بازار روغن به دلایلی از جمله معضلات گمرکی و قاچاق است

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مشکلات بازار روغن دلایل متعددی از قبیل، معضلات گمرکی، قاچاق، نوسانات عرضه و تقاضا و تحریم دارد که باید رفع شود.
محمدجواد ساعدی، با اشاره به اختلالات به وجود آمده چند ماه اخیر در گمرک، برای ترخیص کالا از جمله روغن گفت: حدود ۹۰ درصد روغن خام استفاده شده وارداتی است و فشارهای اقتصادی، نوسانات نرخ ارز و تحریم، ترخیص آن را با مشکل مواجه کرده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: هم اکنون با تمهیدات انجام شده مشکلی از لحاظ ورود روغن خام به استان نداریم. البته بخاطر اینکه فرآیند فرآوری روغن خام کمی زمان بر است، هنوز کمبود در سطح بازار وجود دارد.
وی با اشاره به تشکیل پرونده برای ۳ کارخانه تولید روغن ادامه داد: البته مشکل دیگری هم که در بازار وجود دارد این است که تقاضای مردم برای خرید روغن به خاطر نگرانی از کمبود در آینده و عدم اطمینان به بازار، زیاد است.
ساعدی درباره مشکل خروج روغن از مرزها هم گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار دستگاه انواع خودرو، شامل وسایل نقلیه گوناگون از گمرک دوغارون خارج می‌شود، که همه آنها هم تا سقف معین شده مجاز به همراه داشتن اقلام مختلف هستند. حال اگر هرکدام از این وسایل نقلیه، همراه خود مقداری روغن هم از کشور خارج کنند، نتیجه آن خروج صدها تن روغن از کشور می‌شود. علاوه بر این معضل قاچاق هم گریبانگیر اقتصاد کشور است که دلیل آن تفاوت ارزش پولی ایران و کشورهای همسایه است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه مشکلات روغن دلایل زیادی دارد درباره وضعیت آینده بازار آن افزود: اخیراً سهمیه روغن خوبی به بازار استان اختصاص پیدا کرده و علاوه بر آن مقداری روغن هم از کارخانجات و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران در حال ورود به استان است تا وضعیت بازار بهتر شود. همچنین در جلساتی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده محدودیت‌هایی که درباره تأمین روغن وجود داشته بررسی و در جهت رفع آن گام برداشته شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد