hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > زنان باردار چه نکاتی را درباره کرونا رعایت کنند؟

زنان باردار چه نکاتی را درباره کرونا رعایت کنند؟

زنان باردار باید افزون بر رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، مراقب سلامت روحی خود باشند و خود را از اخبار نگران کننده دور کنند.
کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ نسبت به سایر بانوان، احتمال بیشتری برای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارند.
دکتر طیبه احمدزاده ادامه داد: همه زنان باردار اگر در تماس نزدیک با افراد مبتلا یا متحمل ابتلا به کووید- ۱۹ بوده‌اند باید از نظر نشانه‌های کووید ۱۹ و پیشرفت علائم بررسی شوند، زیرا بعضی از علائم مانند تنگی نفس، احتقان بینی، خستگی، تهوع و استفراغ با علائم بارداری طبیعی شباهت دارند.
او، با اشاره به عوامل خطر این بیماری در زنان باردار بالاتر از سن ۳۵ سال گفت: بیماری شدید یا بستری در بخش مراقبت ویژه در زنان باردار بالاتر از ۳۵ سال سن شامل چاقی، فشارخون بالا و دیابت شیرین است.

توصیه‌هایی برای پیشگیری و درمان کرونا در مادران باردار

کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تاکید کرد: در مراجعه مادران باردار به مرکز خدمات جامع سلامت، باید علائم بیماری کووید – ۱۹ بررسی شود و در صورت علائم خفیف بیماری، مادر می‌تواند با دریافت آموزش‌های بهداشتی و تغذیه‌ای، در منزل تحت مراقبت قرار گیرد.
احمدزاده ادامه داد: وجود اتاق مجزا برای مراقبت از مادر مبتلا، جداسازی فضای زندگی افراد با احتمال خطر بالا (مانند افراد با سن بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای)، سرویس بهداشتی مجزا در صورت امکان، رعایت فاصله دو متر در صورت نبود فضای مجزا و استفاده مادر باردار از ماسک از جمله اصول پیشگیری در منزل است.
او، ضدعفونی سطوح را ضروری دانست و افزود: سطوحی که در تماس مداوم هستند، مانند دستگیره‌های در،کلید، پریز، میز و صندلی‌ها هر روز به صورت اصولی ضدعفونی شوند.
این کارشناس بهداشتی بر حضور نیافتن این مبتلایان در فضا‌های مشترک تاکید کرد و گفت: در صورت ضرورت شدید برای حضور در فضا‌های مشترک این مبتلایان از ماسک طبی استفاده کنند، همچنین تعویض روزانه ماسک، پوشاندن دهان و بینی با دستمال کاغذی در زمان عطسه و سرفه و شستن دست‌ها قبل و بعد از دور انداختن دستکش و ماسک در جلوگیری از انتشار این ویروس مهم است.
احمدزاده بیان کرد: با توجه به شرایط خاص دوران بارداری زنان باردار باید در بحران کرونا مراقب سلامت روحی خود نیز باشند. به همین منظور توصیه می‌شود اخبار و اطلاعات لازم را از منابع موثق دریافت کنند و با شنیدن پیام‌های نگران کننده بی‌جهت خود را در معرض اضطراب قرار ندهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد