hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > در هوای بارانی ماسک بزنیم یا نه؟

در هوای بارانی ماسک بزنیم یا نه؟

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد گفت: روز‌های بارانی و مرطوب ماسک‌ها از انتقال کروناویروس پیشگیری نمی‌کنند.
امید پارسا کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد ، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های این روز‌های کرونایی که همزمان شده با فصل بارش برف و باران، استفاده اصولی و بهداشتی از ماسک است.
پارسا درباره نحوه استفاده ماسک در هوای بارانی و نمناک، افزود: صرف نظر از علت مرطوب شدن ماسک هر علتی که باعث مرطوب شدن یا خیس شدن ماسک شود تأثیرگذاری ماسک را کاهش می‌دهد.
او نسبت به استفاده از ماسک‌های خیس با شروع فصل سرما و بارندگی‌ها هشدار داد و گفت: در صورتی که هوا و رطوبت هوا معتدل باشد، معمولا این ماسک‌ها بین ۲ تا ۴ ساعت می‌توانند جلوی انتقال و انتشار بیماری را بگیرند، بعد از آن به دلیل نفس کشیدن یا رطوبت هوا، این ماسک‌ها مرطوب شده و عملا خاصیت پیشگیری از انتقال و انتشار بیماری را از دست می‌دهند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه استفاده درست و صحیح از ماسک به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده از ابتلاء به بیماری بسیار ضروری است، اضافه کرد : در زمانی که باران می‌بارد اگر از خیس شدن ماسک جلوگیری شود می‌توان تا زمان استاندارد که حدود ۲ ساعت از ماسک استفاده کرد.
او ادامه داد: ماسک باید به طور صحیحی استفاده شود، به طوری که بینی را هم بپوشاند و روی بینی محکم شود و وقتی هم مرطوب می‌شود، ذرات می‌توانند از آن عبور کنند. افراد باید با احتیاط آن‌ها را بردارند تا بر اثر تماس با آن‌ها دست‌های خود را آلوده نکنند.
او بیان اینکه استفاده از شال گردن به جای ماسک (در صورت اضطرار) در سرما منعی ندارد، اذعان کرد: شال گردن به دلیل بافت سنگینی که دارد می‌تواند به خوبی از انتقال و یا ورود ویروس پیشگیری کند، اما نکته اینجاست که اگر چنانچه ماسک در دسترس نباشد می‌توان از شال گردن استفاده کرد چرا که ماسک‌های استاندارد تأثیر بهتری برای پیشگیری از بیماری دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد