hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کیفیت بد آب رفسنجان کار توسعه فضای سبز را دشوار کرده است

کیفیت بد آب رفسنجان کار توسعه فضای سبز را دشوار کرده است

 شهردار رفسنجان گفت: شهر رفسنجان بدترین کیفیت آب از نظر شوری و املاح دارد و به همین دلیل کار توسعه فضای سبز و نگهداری سخت است.

محمد مختاری یکشنبه شب در جلسه هماهنگی روز درختکاری اظهار داشت: در فضای سبز رفسنجان ۱۱ حلقه چاه آب وجود دارد که آب فضای سبز رفسنجان را تأمین می‌کنند.

وی افزود: این ۱۱ حلقه چاه با دبی‌های مختلف آب را استخراج می‌کنند و در استان کرمان شهر رفسنجان بدترین کیفیت آب از نظر شوری و املاح دارد و به همین دلیل کار توسعه فضای سبز و نگهداری سخت است.

وی بیان کرد: سرانه فضای سبز در رفسنجان ۱۸.۲ مترمربع است به عبارتی ۳۱۰ هکتار فضای سبز شهری داریم که خارج از فضاهای داخل ادارات و منازل است‌.

شهردار رفسنجان افزود: فصای سبز شهرداری رفسنجان شامل کمربندهای سبز، پارک‌ها و فضای سبزهای حاشیه‌ای یا نواری است که توسط شهرداری نگهداری می‌شوند.

مختاری با اشاره به اینکه حرکت به سمت کاشت گونه‌های سازگار در برنامه‌های شهرداری بوده و هست، تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته رفسنجان جزو ۲۰ شهر کشور است که طرح مطالعات شبکه مستقل آب رسانی فضای سبز را در حال اجرا دارد که بخشی از آن اجرا شده است.

وی ادامه داد: نیاز بود مخازن به عنوان نگهداری کننده آب استفاده شوند که طی ۲ سال اخیر منبع ۲ هزار متر مکعبی آب احداث شده و از سمت میدان امام حسین (ع) تا میدان قدس خط لوله اجرا خواهد شد و روزهای آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

شهردار رفسنجان در رابطه با درختکاری گفت: دو سال گذشته ۱۰۰ هزار نهال در سطح شهر توزیع و کاشته شد و سال گذشته هم در اسفند ۱۲ هزار اصله کاشته شد و امسال هم حداقل ۱۰ هزار اصله نهال در اسفند ماه بین همشهریان توزیع می‌شود.

مختاری گونه‌های کاشته شده را کاج، زبان گنجشک، افرا، اقاقیا و سرو برشمرد و افزود: امسال غیر از این گونه‌ها گونه درخت میوه هم در برنامه داریم و ۲ هزار اصله نهال کاری خواهد شد.

وی اظهار کرد: در ورودی‌های شهر از سمت یزد و کرمان فضاسازی انجام شده است و گونه سرو شیرازی هم کشت خواهد شد و ۱۱ کارشناس فضای سبز در شهرداری فعالیت دارند که در راستای درختکاری از نظرات کارشناسی آنها استفاده می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد