hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تخلیه کالا در پایانه راه‌آهن گیلان ۱۳۴ درصد افزایش یافت

تخلیه کالا در پایانه راه‌آهن گیلان ۱۳۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون تن کالا در پایانه ریلی راه‌آهن گیلان تخلیه شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳۴ درصدی داشته است.
غلامحسین ولدی ، اظهار داشت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های ریلی در منطقه و همچنین اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی در آینده نزدیک، تأسیس شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گیلان توجیه اقتصادی داشته و عامل برگشت سرمایه است.
مدیرکل راه‌آهن شمال 2  درباره بحث سرمایه‌گذاری با بیان اینکه اداره‌کل راه‌آهن شمال 2  سرمایه گذار را همراهی کرده و فرآیند کار را تسهیل می‌کند افزود: تأسیس شرکت‌های حمل و نقل ریلی در استان گیلان باید در دستور کار بخش خصوصی قرار گیرد.
ولدی با اشاره به اینکه استان گیلان فاقد شرکت‌های حمل و نقل ریلی است تصریح کرد: برای بهره‌مندی بیش‌تر از مزایای صنعت حمل و نقل ریلی باید در استان گیلان شرکت‌های حمل و نقل ریلی تأسیس شود.
مدیرکل راه‌آهن شمال 2 ابراز داشت: در بازه زمانی 9 ماهه امسال در مجموع 284 هزار و 872 تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا حمل شده که خوشبختانه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 8 درصدی داشته است.
ولدی خاطرنشان کرد: همچنین در 9 ماهه نخست امسال 159 هزار و 229 تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به جمهوری آذربایجان صادر و تقریبا 114 هزار تن کالا از طریق این پایانه وارد کشور شده است.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش‌از 879 هزار تن کالا در پایانه ریلی راه‌آهن شمال 2 بارگیری و بیش‌از یک میلیون تن کالا تخلیه شده که در زمینه بارگیری 101 درصد و در زمینه تخلیه 134 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
مدیرکل راه‌آهن شمال 2 با بیان اینکه غلات، حبوبات، الوار و چوب عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا هستند گفت: مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا، کشور عراق است.
ولدی اظهار داشت: میوه و تره‌بار، لوازم خانگی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، سیمان، مواد غذایی و کلینر عمده کالاهایی است که از طریق  خط ریلی مذکور به کشور آذربایجان صادر می‌شود.
مدیرکل راه‌آهن شمال 2 تصریح کرد: کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان کشورهایی هستند که عمده تبادلات تجاری از طریق پایانه ریلی آستارا با آن‌ها انجام می گیرد. 
وی خاطرنشان کرد: برای ترغیب شهروندان به منظور استفاده از ظرفیت ناوگان ریلی اقدامات خوبی در جهت افزایش سطح خدمات و ارتقاء کلاس قطارها انجام شده که راه‌اندازی قطار 5 ستاره زندگی در مسیر رشت- تهران- مشهد از جمله‌ آن‌ها است.
مدیرکل راه‌آهن شمال 2 با بیان اینکه اقدامات خوبی در جهت ترغیب شهروندان برای استفاده از  ناوگان ریلی انجام شده گفت: خدمات ارائه شده و همچنین ارائه خدمات جدید از طریق رسانه‌ها به شهروندان شریف استان گیلان اطلاع‌رسانی می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد