hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دامداری که اسلحه شاه‌کش می‌فروخت

دامداری که اسلحه شاه‌کش می‌فروخت

بازار داغ اسلحه را که دید تصمیم گرفت پولی به جیب بزند. دامداری و قاچاق موادمخدر برایش کافی نبود. وقتی دید مشتریان اسلحه به سراغش می‌آیند، وارد این بازار شد. از شهرستان اسلحه می‌خرید و در تهران با قیمت بالاتر به فروش می‌رساند. او اما ادعا می‌کند که تمام مشتریان قاتل و خفت‌گیرش را رد می‌کرده و اسلحه به آنها نمی‌فروخته؛ تنها کسانی که در کار خرید و فروش موادمخدر بودند، می‌توانستند از او اسلحه بخرند. جعفر ٥٠ساله چند وقتی می‌شود که در کار خرید و فروش اسلحه است و حالا از سوی پلیس دستگیر شده است. او درباره سرقت‌هایش توضیح داد:  
چند وقت است که کار خرید و فروش اسلحه می‌کنی؟
حدودا ٥ ماهی می‌شود که این کار را انجام می‌دهم.
چی شد که وارد این کار شدی؟
من دامدار هستم. یکی دو نفر از آشناهایم به سراغ من آمدند و گفتند که اگر اسلحه دارم به هر قیمتی هم که باشد از من می‌خرند. من هم تحقیق کردم و دیدم که بازار اسلحه داغ است. خیلی به پول احتیاج داشتم، برای همین تصمیم به انجام این کار گرفتم.
اسلحه‌ها را از کجا تهیه می‌کردی؟
از شهرستان‌های مرزی می‌خریدم. هرازگاهی به آنجا می‌رفتم و اسلحه را به قیمت ٤٠٠‌هزار تومان می‌خریدم. بعد در تهران به قیمت ٨٠٠‌هزار تومان می‌فروختم.
مشتری‌هایت را از کجا پیدا می‌کردی؟
معمولا به من معرفی می‌شدند. همیشه هم به کسانی که فقط قصد دفاع از خودشان را داشتند، اسلحه می‌فروختم. من مشتری قاتل و خفت‌گیر هم داشتم، اما اسلحه به آنها نفروختم. فقط به قاچاقچی موادمخدر و کسانی که می‌دانستم برای دفاع از خودشان اسلحه می‌خواستند، می‌فروختم. نمی‌خواستم کسی با آن اسلحه‌ها بمیرد یا اتفاقی برایش بیفتد. فقط آن را به‌عنوان وسیله‌ای برای دفاع می‌خریدم و می‌فروختم.
تا به حال چند اسلحه فروختی؟
سه بار این کار را انجام دادم.
خودت هم در کار خرید و فروش موادمخدر هستی؟
بله. از چند وقت پیش کار قاچاق موادمخدر را هم شروع کرده بودم. در همین کار بود که با اسلحه‌فروشی هم آشنا شدم. به واسطه این کار هم مشتریانم را پیدا می‌کردم.
شغل اصلی‌ات چیست؟
من دامدار هستم، ولی درآمدم خوب نبود. برای همین وارد کار قاچاق شدم و بعد از آن هم اسلحه خرید و فروش کردم.
چه اسلحه‌ای می‌فروختی؟
شاه‌کش.
چرا؟
چون شاه‌کش نسبت به اسلحه‌های دیگر آسیبش کمتر است، بیشتر برای دفاع به کار می‌رود تا قتل و غارت. کسی که بخواهد قتلی انجام دهد، اسلحه دیگری به جز شاه‌کش می‌خرد. من هم این اسلحه را انتخاب کردم، چون نمی‌خواستم آن را به قاتل بفروشم.
هم دامدار بودی و هم قاچاقچی موادمخدر؛ درآمدت کافی نبود که وارد کار خرید و فروش اسلحه شدی؟
درآمد بیشتر برای کار قاچاق هم خوب بود. هر چقدر پول بیشتر داشتم در این کار درآمدم هم بیشتر می‌شد، برای همین سراغ این کار رفتم، آن هم به خاطر اینکه مشتریانش را داشتم.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد