hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش تعداد بیماران بدحال در گلستان/ محدودیت تردد شبانه فقط در ۵ شهر اعمال می‌شود

کاهش تعداد بیماران بدحال در گلستان/ محدودیت تردد شبانه فقط در ۵ شهر اعمال می‌شود

استاندار گلستان با اشاره روند نزولی شیوع کرونا در استان گفت: از هفته گذشته تاکنون تعداد بیماران بستری و همچنین بیماران بدحالی که به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند، کاهش یافته است.

 هادی حق‌شناس ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: با همکاری مردم روند بیماری کرونا در استان از اوایل هفته گذشته کاهشی شده و تعداد بیماران بستری نیز کاهش یافته است.

وی یکی از دلایل کاهش موارد ابتلا به کرونا را در استان، اجرای طرح شهید سلیمانی دانست و گفت: با کمک بسیج، هلال احمر و گروه‌های جهادی اقدامات مربوط به غربالگری و کمک به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در همه شهرستان‌ها فعال است.

استاندار گلستان با اشاره به زرد شدن وضعیت در 9 شهرستان بیان داشت: شرق استان وضعیت زرد دارد و اگر مردم رعایت کنند این احتمال وجود دارد تا هفته آینده وضعیت در این شهرستان‌ها سفید شود.

وی اضافه کرد: در عین حال شرایط در شرق و مرکز استان نارنجی است که امیدواریم با همکاری مردم وضعیت در این شهرستان‌ها نیز به ثبات برسد و به وضعیت زرد تغییر کند.

حق‌شناس گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرهای زرد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند کلاس‌ها را برگزار کنند. عمده محدودیت‌های کرونایی برای شهرهای نارنجی و قرمز است که خوشبختانه در استان شهر قرمز نداریم.

وی با اشاره به کاهش موارد ابتلا، تعداد بیماران بدحال و همچنین فوتی‌های ناشی از کرونا بیان داشت: در هفته گذشته تعداد بیماران بدحالی که به دستگاه ونتیلاتور ( تنفس مصنوعی) وصل بودند بیش از 55 نفر بودند اما اکنون این تعداد به حدود 30 نفر رسیده است.

استاندار گلستان درباره وضعیت مدارس در شهرهای زرد و نارنجی گفت: همه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی در استان فعلاً تعطیل هستند به غیر از مدارس روستایی که دسترسی به اینترنت ندارند.

وی ادامه داد: در روزهای آینده چند مناسبت مهم از جمله گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی و ایام فاطمیه را در پیش‌رو داریم و از مردم می‌خواهیم به طور کامل پروتکل‌ها را رعایت کنند تا بار دیگر شاهد شیوع بیماری نباشیم.

حق‌شناس گفت: محدودیت تردد در شهرهای نارنجی مانند قبل ادامه دارد و محدودیت تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح نیز فقط در 5 شهرستانی که وضعیت نارنجی دارند اعمال می‌شود. ضمن اینکه در شهرهای نارنجی یک دوم کارکنان در محل کارخود حاضر خواهند شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد