hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گرانی مواد اولیه و کرونا ضربه مهلکی به صنف فروشندگان پوشاک شهرکرد زده است

گرانی مواد اولیه و کرونا ضربه مهلکی به صنف فروشندگان پوشاک شهرکرد زده است

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد گفت: قیمت پوشاک به دلیل افزایش دلار و وارد کردن مواد اولیه لباس افزایش داشته است و به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها مجبور به وارد کردن جنس چینی آن هم با دلار بازار آزاد هستیم.
منصور کیانی  اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا خصوصا از اسفندماه سال گذشته بازار شهرکرد تعطیل شد و ضربه مهلکی به صنف پوشاک وارد شد چرا که لباس شب عید برای فروش آماده بود اما هیچکدام از این اجناس به فروش نرسید.
وی افزود: وضعیت بازار همچون زمان گذشته نیست، زیر مجموعه ما جنس را قبلا چند ماهه خرید می‌کردند اما اکنون نقدا این اجناس را خریداری می‌کنند که نمی‌توان مرجوع کرد.
رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد با اشاره به زیان سنگین وارد آمده به صنف پوشاک، خاطرنشان کرد: فروش هر روز آخر سال برای صنف پوشاک برابر با 30 روز ماه معمولی  است که متأسفانه فروش ایام عید به طور کلی از دست رفت.
کیانی عنوان داشت: اکنون به دلیل آسیب‌ از تعطیلی‌ها، بسیاری از پوشاک‌فروشان شهرکرد ورشکست شدند و دیگر توان ادامه ندارند، هر هفته 4 الی 5 پروانه کسب فروشندگان پوشاک باطل می‌شود.
وی با اشاره به دو هفته تعطیلی اخیر بازار، بیان کرد: جنس‌های زمستانه آن هم با قیمت‌های بالا تهیه شده بود که با دو هفته تعطیلی اخیر، صنف پوشاک آسیب جدی دید، می‌توان گفت 80 الی 90 درصد نقدینگی این صنف بلوکه شد.
کیانی با اشاره به عدم وجود سرمایه برای ادامه کار فروشندگان پوشاک، گفت: فروشندگان پوشاک به دلیل عدم سرمایه مجبور هستند از بانک‌ها وام دریافت کنند که البته این وام‌ها درصدهای بسیار بالای دارند که مقرون به صرفه نیست.
وی با اشاره به مشکل اجاره سنگین و مالیات بالا، تصریح کرد: اکثر افراد فروشنده جوان هستند و سرمایه خود را از بانک‌ها تهیه کردند، زمانی که فروش نباشد متأسفانه آسیب می‌بینند.
کیانی یادآور شد: با این وضعیت فعلی توان پرداخت مالیات نیست، اجاره بها به شدت بالا است که باید همدلی و همکاری مسئولین بیشتر شود و فکری به حال اصناف کنند.
وی با اشاره به وضع نامطلوب بازار شهرکرد، گفت: شهر ما صنعتی، کشاورزی، دامداری و ... نیست بلکه بیشتر کارهای مردم خدماتی است، مردم توان خرید لباس را ندارند.
رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد با اشاره به پرداخت مالیات توسط اصناف در این وضعیت نابسامان، اظهار داشت: باید فکری به حال مالیات کرد، سالانه افزایش مالیات را داشتیم و امسال هم طبق روال قبلی مالیات گرفته می‌شود.
وی عنوان داشت: در بین 31 استان از نظر صرف هزینه مردم برای پوشاک جایگاه آخر به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد که این موضوع جای تاسف دارد.
کیانی با اشاره به تسهیلات صورت گرفته برای اصناف، گفت: متاسفانه بانک‌ها همکاری لازم را ندارند و شرایط آن‌ها همان شرایط روزهای عادی است و برای دریافت تسهیلات سختگیری‌های قبلی وجود دارد.
رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد تصریح کرد: قدم مثبتی در جهت کاهش مشکلات اصناف در این روزهای کرونایی برداشته نشد، بازار استان رونق خود را از دست داده است باید فکری به حال این موضوع کرد.
کیانی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، اظهار داشت: قیمت پوشاک به دلیل افزایش دلار و وارد کردن مواد اولیه لباس افزایش داشته است و به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها مجبور به وارد کردن جنس چینی آن هم با دلار بازار آزاد هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولین تقاضا می‌شود به بازاریان و اصناف توجه داشته باشند، در بحث مالیات همکاری ویژه صورت گیرد و تسهیلات با شرایط بهتر و همراهی بانک‌ها ارائه شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد