hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تنها یک اشتباه ساده بود!

تنها یک اشتباه ساده بود!

بالاخره قبض تلفن‌مان را پرداخت کنیم یا نه؟ این پرسشی است که این دوره برای تهرانی‌ها مطرح شده است. گویا قبض‌های نجومی برای تعدادی از مشترکان ثابت تلفن خبرساز شده است و خبرگزاری‌ها یک‌بار می‌نویسند مردم قبض‌هایشان را پرداخت کنند و یکبار دیگر می‌نویسند پرداخت نکنند. آنها علت افزایش مبلغ قبض بسیاری از تهرانی‌ها را اینترنت پرسرعت دانسته‌اند اما داوود زارعیان، معاون بازاریابی و فروش مخابرات توضیح دیگری برای «شهروند» دارد و می‌گوید: تنها یک اشتباه ساده بوده است!
ماجرا از چه قرار بود؟
وقتی قبض‌های تلفن ثابت در دوره جدید به دست مشترکان رسید، مشخص شد که افزایش چشمگیری داشته است. این اتفاق درحالی رخ داد که به‌رغم شایعات درباره افزایش نرخ تلفن ثابت اما مخابرات هرگز به‌طور رسمی این موضوع را تأیید نکرد. حتی اعلام شد که تا پایان‌ سال ٩٧ قرار نیست تعرفه تلفن ثابت هیچ افزایش قیمتی داشته باشد.
با این حال افزایش قیمت قبض‌های تلفن ثابت مشترکان مخابرات استان تهران نارضایتی مشترکان را به همراه داشت. بسیاری از مشترکان تلفن ثابت معتقد بودند چنین استفاده‌ای از تلفن ثابت نداشته‌اند و دلیل این افزایش قیمت را نمی‌دانند، حتی این شایعه هم مطرح شد که قیمت اینترنت ADSL افزایش پیدا کرده و به همین دلیل قبض برخی از مشترکین افزایش داشته است.
پرداخت کنیم یا نه؟
درست یک روز بعد از صدور این قبض‌ها بود که مخابرات پیامکی با این مضمون به مشترکان فرستاد که لطفا قبوض خود را پرداخت نکنید، چون در محاسبه قیمت‌ها اشتباه شده است. در این پیامک ارسالی به مشترکان اعلام شده بود این افزایش قیمت ناشی از اعمال تعرفه اینترنت پرسرعت ثابت بوده است. مخابراتی‌ها برای عده‌ای از مشترکان که قبض آنها رقمی نجومی داشته، توضیح داده بودند که هزینه مابه‌التفاوت ترافیک مصرفی و سقف مجاز مصرف ماهانه اف.یو.پی (FUP) روی قبض دوره سوم به تاریخ اول مردادماه تا سی‌ویکم شهریورماه اعمال شده است و با توجه به اینکه این افزایش مصرف در زمان مناسب اطلاع‌رسانی نشده بود، مبلغ یادشده از بدهی ارسالی از طریق این پیامک کسر می‌شود. درصورت پرداخت مبلغ اولیه این صورت‌حساب، مابه‌التفاوت در بستانکاری دوره آتی منظور می‌شود.
از قیمت‌های جدید باخبر شوید
آن‌چه که از اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌های مسئولان برمی‌آید، این است که افزایش قیمت قبوض برخی از خطوط تلفن ثابت، ناشی از اعمال تعرفه اینترنت پرسرعت ثابت بوده است.
در نهایت هم با توجه به اینکه این افزایش مصرف در زمان مناسب اطلاع‌رسانی نشده،  مبلغ یادشده از بدهی ارسالی مشتریان، از حسابشان کسر می‌شود و درصورت پرداخت قبوض توسط مشتریان هم مابه‌التفاوت هزینه اینترنت پرسرعت (ADSL) بستانکاری دوره آتی منظور خواهد شد. ظاهرا چون برخی از مشترکان تهرانی نسبت به چگونگی استفاده از سقف مجاز اینترنت آشنایی نداشته‌اند، شرکت مخابرات اعلام کرده که در راستای مشتری‌مداری و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، هزینه مذکور را از قبوض آن دسته از مشتریانی که دارای اینترنت پس‌پرداخت هستند، فعلا حذف کرده است و با قبض‌های بعدی اعمال می‌شود.
مخابرات همچنین اعلامیه داده است؛ با توجه به اینکه هزینه مذکور برای ۱۰۵‌هزار مشترک منظور شده، تمام مشترکان با سامانه‌های تلفنی مخابرات تماس بگیرند و از مبلغ واقعی قبض خود مطمئن شده و قبض جدید را پرداخت کنند. می‌توانند به منظور دریافت و پرداخت صورتحساب دوره جاری خود با سامانه‌های تلفنی ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ تماس حاصل کنند. همچنین با وجود اینکه در برخی از اخبار عنوان شده بود مشترکان تلفن ثابت، قبض‌های جدید خود را پرداخت نکنند، مخابرات اعلام کرد لازم است کلیه مشتریان تلفن ثابت، طبق روال معمول نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.
قبض‌ها اشتباهی صادر شد
داوود زارعیان، معاون فروش و بازاریابی مخابرات درباره ماجرای قبض‌های اشتباهی مخابرات و شایعاتی که در این‌باره مطرح شده اما توضیح دیگری دارد. او به «شهروند» توضیح می‌دهد: فقط برای یک‌درصد از مردم قبض‌های اشتباه پرداخت شده است.
وی ادامه می‌دهد: «مخابرات تهران در هر دوره برای ٧‌میلیون مشترک قبض صادر می‌کند. در این دوره تنها برای یک‌درصد از مشترکان به صورت اشتباه قبض صادر شده که مشکل قبض‌ها هم فقط محاسباتی بوده است. به همین دلیل به مشترکان گفته‌ایم با شماره ١٨١٨ تماس بگیرند و از آخرین مبلغ قبض خود باخبر شوند تا نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. متاسفانه برخی از رسانه‌ها در دریافت مفاهیم دچار اشتباه می‌شوند و اخبار را درست منتقل نمی‌کنند. شرکت مخابرات اعلام نکرد که مشترکان قبض‌های خود را پرداخت نکنند بلکه تأکید کردیم بعد از آگاهی از مبلغ صحیح قبض‌هایشان آنها را پرداخت کنند.» زارعیان درباره اینکه آیا تعرفه تلفن ثابت و اینترنت ADSL افزایش پیدا کرده، می‌گوید: «اصلا این‌طور نیست و ما فعلا بحث گرانی نداریم.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد