hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ماسک باعث افت اکسیژن در بدن انسان نمی‌شود

ماسک باعث افت اکسیژن در بدن انسان نمی‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پیام‌های فضای مجازی که می‌گویند استفاده از ماسک در سطح جامعه آسیب‌رسان است، صحیح نمی‌باشد و استفاده از ماسک هیچ تاثیری روی کمبود اکسیژن در بدن انسان ندارد.
دکتر "سید وحید احمدی‌طباطبایی" در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از ماسک سه لایه پارچه‌ای سبب کاهش اکسیژن در افراد سالمند می‌شود؟ گفت: محققین در جهان مطالعه‌ای روی سالمندان بدون بیماری قلبی، ریوی انجام دادند که مشخص شد درصد اشباع اکسیژن قبل از استفاده، حین استفاده و بعد از استفاده از ماسک سه لایه یکبار مصرف، تفاوتی نداشته است.
وی با تاکید برآنکه این مقاله یکی از مقالات علمی معتبر جهان است، اظهار کرد: بنابراین پیام‌های فضای مجازی که می‌گویند استفاده از ماسک در سطح جامعه آسیب‌رسان است، صحیح نمی‌باشد و هیچ تاثیری روی کمبود اکسیژن در بدن ندارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه در این دوران ماسک زدن بسیار مفید است، تصریح کرد: مردم با خیال راحت ماسک بزنند و مطمئن باشند که اکسیژنشان پایین نمی‌افتد.
احمدی طباطبایی به تبیین وضعیت کرونایی استان پرداخت و گفت: ما برای رسیدن به وضعیت سفید فاصله بسیار زیادی داریم و باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی سعی کنیم از وضعیت قرمز خارج شویم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد