hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هرمزگان| ورزشگاهی که مخروبه است

هرمزگان| ورزشگاهی که مخروبه است

باوجوداینکه کمتر از هفت سال از آغاز به کار این ورزشگاه می‌گذرد، امروز سایه‌ای از یک مجموعه ورزشی از آن باقی‌مانده و به‌جز خود زمین چمن، مابقی بخش‌های این مجموعه به دلیل عدم رسیدگی مسئولان، در حال ویرانی است.


 ‌احداث این ورزشگاه از سال 1382 در سطح اشغال 62 هزار مترمربع آغاز و با هزینه تقریبی معادل 150 میلیارد ریال در سال 1389 آماده بهره‌برداری شد.

محمدمهدی جهانبخش، معاون وقت امور ورزشی تربیت‌بدنی هرمزگان در خردادماه سال 90 گفت: نوع پیست تارتانی که شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای نصب در ورزشگاه خلیج‌فارس (20 هزارنفری) بندرعباس در نظر گرفته بدون توجه به شرایط اقلیمی منطقه و آب و هوایی استان هرمزگان انتخاب‌شده است.

او ادامه داد: طبق آیین‌نامه جهانی باید پیست تارتان با توجه به رطوبت و دمای هر منطقه برگزیده شود و طبق استعلام‌هایی که از اداره کل هواشناسی استان صورت گرفته این نوع پیست تارتان مناسب هرمزگان نبوده و پس از چند سال از شرایط مطلوب به دور خواهد ماند.

او با انتقاد از عدم رعایت برخی موارد در تکمیل این پروژه ملی، اظهار کرد: درحالی‌که در جایگاه ویژه ورزشگاه تختی بندرعباس تا 60 نفر گنجایش دارد اما ورزشگاه تازه تأسیس خلیج‌فارس تنها دارای 26 صندلی است که به‌هیچ‌وجه وضعیت صندلی‌ها برای نشستن مناسب نیست. آیا این‌گونه به سمت رسیدن به استاندارهای بین‌المللی پیش می‌رویم؟!

او انتقاد از مسئولان اسبق دستگاه ورزش استان هرمزگان در افتتاح یک ورزشگاه نیمه‌تمام، گفت: در این مدت طولانی چشم‌انتظار ساخت یک ورزشگاه استاندارد در اندازه‌های بین‌المللی بودیم تا بتوانیم مسابقات بزرگی را در سطح کشور و منطقه میزبانی کنیم اما تا زمانی که این امر محقق نشود، از تحویل این پروژه خودداری می‌کنیم تا مردم استان هرمزگان به‌حق خود دست یابند.

مشکلات بازهم سرباز کرد

شش سال گذشت تا بازهم مشکلات این ورزشگاه که دیگر نه تیم لیگ برتری و نه تیم لیگ یکی از هرمزگان را در خود میزبانی می‌کرد، سرباز کند و این بار مظفر خادمی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان در بهمن‌ماه 96 گفت: عملیات ساخت این پروژه به دلیل کمبود اعتبار و تغییر پیمانکار سال‌ها طول کشید تا اینکه سرانجام پس از 14 سال انتظار زمین چمن ورزشگاه 20 هزارنفری در تاریخ 19 آبان سال 89 با حضور مسئولان کشوری و استانی و با مسابقه تیم‌های فوتبال آلومینیوم هرمزگان و استقلال اهواز افتتاح شد. خادمی با بیان اینکه برای ساخت مجموعه ورزشی خلیج‌فارس تاکنون بیش از 17 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این مجموعه حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گفته او، سالن بدنسازی، سالن رزمی، سالن بیلیارد، زمین خاکی تنیس، سالن تمرینی اسکواش و پیست سوارکاری هم طی سال‌های گذشته و البته با هزینه جداگانه در این مجموعه ساخته‌شده است. معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه برای تکمیل سایر بخش‌های این مجموعه ورزشی بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: سالن 2500 نفری این مجموعه هم به دلیل نبود اعتبار ساخته نشده و حداقل 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

البته دراین‌بین مسئولان هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی هرمزگان نیز از پارکینگ بزرگ مجموعه ورزشی خلیج‌فارس نهایت استفاده را برده‌اند و از آن به‌عنوان پیست اتومبیلرانی استفاده می‌کنند.

حال پس از گذشت نزدیک به هشت سال از بهره‌برداری این ورزشگاه و درحالی‌که هنوز به اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان تحویل داده نشده است، شاید بتوان گفت برخی نواقص در زمان ساخت و از آن مهم‌تر عدم نگهداری مناسب، این ورزشگاه را از استانداردهای بین‌المللی دورتر می‌کند و ظاهرا متولیان امر نه‌تنها یادی از پیکر این مجموعه نمی‌کنند بلکه باید روزشمار پوسیدگی آن را نیز آغاز کرد تا ورزشگاهی که روزگاری 20 هزار هوادار را در خود جای می‌داد این روزها تماشاگرانش برای نشست بر روی صندلی‌های ورزشگاه به دلیل خاکی بودنش قادر به نشستن نباشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد