hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۳ واکسن جدید انسانی تا پایان سال تولید می‌شود

۳ واکسن جدید انسانی تا پایان سال تولید می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌که تا پایان سال سه واکسـن انسـانی در کشور رونمایی می‌شود، گفت: اکنون این واکسن‌ها ارزبـری بالایـی دارند و با قیمت‌های زیادی خریداری می‌شوند.


به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از نقاط عطف علمی کشور در طی این سال‌ها، پیشرفت‌های دارویی و واکسن است که به دست متخصصان و نخبگان کشور تولید شده و این اتفاق ایران را به یکی از کشورهای بی‌نظیر در منطقه و پیشرو در جهان بدل کرده است. این مسیر با تولید سه واکسن انسانی جدید تا پایان امسال ادامه خواهد یافت.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این تولیدات گفت: قصد داریم تا پایان امسال سه واکسن جدید انسانی را به لیست واکسن‌های تولیدی داخلی اضافه کنیم؛ واکسن‌هایی که به دلیل ارزبری بالا تاکنون بخش دولتی موفق به تولید آن‌ها نشده است.

به گفته او تاکنون ۶ شتاب‌دهنده در حوزه واکسن در کشور ایجاد شده است تا روند پیشرفت فناوری‌های مرتبط با این حوزه شتاب بیشتری گیرد؛ محصولی کاربردی در کشور که تنها با کمک نیروهای جوان کشور تأمین می‌شود.

قانعی اظهار کرد: ایران در حال حاضر رتبه نخست تولید محصولات زیست‌فناوری و واکسن را در غرب آسیا به دست آورده و در میان پنج کشور نخست تولیدکننده محصولات زیست‌فناوری در آسیا ایستاده است

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد