hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز > دکتر اسدالله توسلی پیشکسوت نامی موسسه رازی به رحمت ایزدی پیوست

دکتر اسدالله توسلی پیشکسوت نامی موسسه رازی به رحمت ایزدی پیوست

دکتر اسدالله توسلی پیشکسوت و دانشمند برجسته موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر اسدالله توسلی عضو هیئت علمی و رئیس اسبق بخش واکسن های طیور موسسه رازی که در فاصله سال های 1343 تا 1379 در این موسسه مشغول به فعالیت بود، روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

وی در سال 1315 در شهرستان زرند ساوه متولد شد، پس از گذراندن دوره دبیرستان در مدرسه رازی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، وارد موسسه رازی شد، سپس به کشورهای فرانسه و امریکا رفته و دکترای تخصصی خود را در رشته های بیماری های طیور، ویروس شناسی انسانی، ایمونولوژی و واکسینولوژی از دانشگاه کلود برنارد لیون فرانسه، انتیستیتو پاستور پاریس و دانشگاه دیویس کالیفرنیا دریافت کرد.

وی زیر نظر اساتیدی چون دکتر مرتضی کاوه، دکتر ولی الله سهراب، دکتر منوچهر بهارصفت، دکتر عزیز رفیعی، دکتر رضا حضرتی، دکتر حسین میرشمسی و دکتر حمزه رامیار در موسسه رازی، پروفسور لپین، پروفسور شارل مریو و پروفسور فونتن در فرانسه، پروفسور بنکوفسکی، پروفسور آدلر و پروفسور یاماموتو در امریکا تحت تعلیم قرار گرفت.

این پیشکسوت علمی موسسه رازی از سال 1343 تا 1379 در موسسه رازی مشغول به فعالیت بود و در دوره ای نیز قائم مقامی این موسسه را بر عهده داشت، دکتر توسلی در این مدت بیش از 50 مقاله و کتاب به زبان های فارسی، فرانسه و انگلیسی چاپ کرد و در حال حاضر عضو فرهنگستان علوم دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و از بنیانگذاران بنیاد مِریورازی بوده است.

وی که صاحب مدال علمی، تحقیقاتی و فرهنگی پالم آکادمیک کشور فرانسه است، از بنیانگذاران بخش تحقیق و تشخیص بیماری های طیور موسسه رازی بود و واکسن های پاستورلوز طیور و لارنگو تراکئیت برای نخستین بار در ایران و در موسسه رازی توسط ایشان ساخته شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد