hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > فوت ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته

فوت ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: با فوت ۲۷ نفر دیگر بر اثر کرونا، شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به ۲ هزار و ۷۲ نفر افزایش یافت.

جواد آقازاده  در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهارکرد: در ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه آزمایش کرونای ۱۵ فرد فوت شده طی روزهای گذشته نیز مثبت شد که همین امر، موجب افزایش قابل توجه تعداد فوتی‌ها در استان شده است.

وی ادامه داد: از ۲۷ فوت شده ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سهم با ۱۰ نفر مربوط به مرکز استان بود و ۱۷ فوتی دیگر نیز از ۸ شهرستان شمال و جنوب آذربایجان غربی بودند که نشان دهنده وضعیت نامناسب در همه استان است.

آقازاده با بحرانی خواندن وضعیت استان و تداوم این شرایط طی یک ماه اخیر اضافه کرد: همچنین با بستری شدن حدود ۳۰۷ نفر دیگر در مراکز درمانی آذربایجان غربی، تعداد بستری‌های بیماران حاد تنفسی در استان به یک هزار و ۶۸۱ نفر رسید که رقم بسیار بالایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: از کل بیماران بستری شده، ۲۸۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظرند و ۱۰۶ نفر نیز با شرایط ویژه از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

آقازاده با بیان اینکه هر ۱۰ ثانیه یک نفر در کشور به کرونا مبتلا می‌شود و هر سه دقیقه یک ایرانی جان خود را از دست می‌دهد، گفت: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بهترین راه مقابله با این بیماری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد