hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی| اجرای فاز 5 پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه آغاز شد

آذربایجان غربی| اجرای فاز 5 پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه آغاز شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز اجرای فاز 5 پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در استان خبر داد.


 بیتا احمدیان اظهار کرد: این پروژه با محوریت استقرار کشاورزی پایدار و باهدف صرفه‌جویی 35 درصدی آب درون مزرعه‌ای، کاهش 40 درصدی مصرف نهاده‌های شیمیایی، افزایش 20 درصدی شاخص بهره‌وری اقتصادی مزرعه در واحد سطح، مدیریت پسماند و ضایعات کشاورزی و برگشت آن به مزرعه در جهت افزایش توان بیولوژیک خاک و حفظ آب و همچنین جلوگیری 30 درصدی تبخیر سطحی مزرعه انجام می‌شود. او افزود: استقرار کشاورزی پایدار، استانداردسازی فرایند تولید محصولات کشاورزی بر اساس امنیت غذایی، کمکی است در جهت احیای کم‌آبی دریاچه ارومیه و به‌عنوان برنامه محوری آموزش و ترویج در حوضه دریاچه ارومیه تعیین و اجرا می‌شود.

احمدیان تأکید کرد: با توجه به مصرف حدود 90 درصد منابع آبی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی، یکی از مهم‌ترین راهکارها، انجام اقدامات لازم در راستای کاهش مصرف آب در این بخش است. مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های بین‌المللی و در راستای مدیریت پایدار منابع آبی حوضه، طبق مصوبه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، کاهش 40 درصدی مصرف آب کشاورزی طی یک برنامه 5 ساله با انجام سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم و با به‌کارگیری مجموعه‌ای از راهکارهای سازه‌ای و مدیریتی در جهت افزایش بهره‌وری و در راستای پایداری کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تحقق می‌یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد