hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲۰درصد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر در اختیار بیماران کرونایی است

۲۰درصد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر در اختیار بیماران کرونایی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه "۵۰درصد کل تخت‌های بیمارستان‌های استان بوشهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته است" گفت: اکنون با روند نزولی ابتلا به این بیماری در استان ۲۰درصد تخت‌های در اختیار بیماران کرونایی است.
سعید کشمیری ، با تاکید بر توجه ویژه به رعایت پروتکل بهداشتی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: هرگونه سخت‌گیری و سهل‌انگاری عوارض و عواقب آن پس از 2 هفته بروز می‌کند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه "اگر ابتلا به کرونا بالا باشد، نشان از این است که از 2 هفته قبل رعایت کامل نشده است" گفت: اگر وضعیت ابتلا به بستری و فوتی سیر نزولی داشته باشد به معنای این است که از 2 هفته قبل رعایت پروتکل بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به روند صعودی ابتلا، بستری و فوتی کرونایی در کشور تصریح کرد: استان بوشهر در این شرایط از وضعیت مطلوبی نسبت به متوسط کشوری برخوردار است؛ باید این شرایط با رعایت موارد بهداشتی حفظ شود.
کشمیری استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مستمر دست‌ها با آب و صابون را موارد مهم رعایت پروتکل بهداشتی دانست و تاکید کرد: در این راستا باید نسبت به تهویه اتاق‌ها توجه شود که باز بودن پنجره‌ها امری مهم و ضروری است.
وی، با تاکید بر جلوگیری از تجمعات به ویژه در فضاهای با محیط محدود گفت: پرهیز از مسافرت‌ها و جابه‌جایی جمعیتی نقش مهمی در شکستن ابتلا به بیماری کرونا، انتقال این ویروس و کاهش بیماران کرونایی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با بیان اینکه جابه‌جایی جمعیتی سبب انتقال بیماری کرونا می‌شود افزود: مردم باید توجه کنند که با  کوچکترین بی‌دقتی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله برگزاری مراسم‌ها می‌تواند عواقب ناگوار و جبران ناپذیری در پی داشته باشد.
کشمیری مراسم عروسی‌های پر تجمع را تولید بیماری کرونا دانست و بیان کرد: تولید بیماران کرونایی در استان بوشهر سبب شده روند بستری‌های کرونایی ثابت باشد که در این راستا وقتی مراسم ختم و تشییع در آرامستان‌ها همچنان پرجمعیت باشد و مهمانی‌ها و دورهمی‌ها ادامه داشته باشد و زمینه انتقال بیماری از ورزشگاه‌ها به خانواده‌ها منتقل شود وضعیت تولید بیماری و بستری بیماران کرونایی همچنان ادامه دارد.
وی، بیشترین فوتی‌های کرونایی استان بوشهر را در گره سنی سالمندان دانست و تاکید کرد: عمده مرگ‌های کرونایی استان بوشهر در رده سنی سالمندان ثبت شده و پس از آن بیماران مزمن مانند فشار خون، دیابت، قلبی و دیگر بیماری‌هایی زمینه‌ای بوده که نشان دهنده این است که باید مراقبت بیشتری از سالمندان و بیماران زمینه‌ای شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با تاکید بر کنترل بیماری افراد دیابتی و فشار خون آنها گفت: تغذیه و آرامش روح و روان در کنترل بیماری کرونا در افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای بسیار مهم است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه "50درصد کل تخت‌های بیمارستان‌های استان بوشهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته است" خاطر نشان کرد: اکنون با روند نزولی ابتلا به این بیماری در استان 20 درصد تخت‌های در اختیار بیماران کرونایی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد