hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: افراد بالای ۶۵ سال باید قرنطینه معکوس شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: افراد بالای ۶۵ سال باید قرنطینه معکوس شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۵ درصد فوتی‌های استان قزوین در حوزه کرونا را سالمندان بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهند، این افراد باید قرنطینه معکوس شوند.
پیمان نامدار  با اشاره به افزایش روزافزون بیماران کرونایی در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 75 درصد فوتی‌های استان قزوین در حوزه کرونا را سالمندان بالای 65 سال تشکیل می‌دهند، این افراد باید قرنطینه معکوس شوند و از هم‌استانی‌های بالای 65 سال می‌خواهیم حداقل طی ماه آینده از خانه بیرون نروند.
وی با بیان اینکه طی یک ماه آینده با بحران شدید کرونا سروکار داریم، اضافه کرد: آمار موجود نشان‌دهنده این است که بیشتر سالمندان ما قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند و در اجتماع حضور فعال دارند که با توجه به ضعیف بودن بدنشان بیشترین میزان فوتی‌های ما را تشکیل می‌دهند.
نامدار ادامه داد: بنابراین سالمندان ما باید قرنطینه معکوس را رعایت کنند و قرنطینه معکومس به معنای سالمندان ما و افراد بالای 65 سال حتی‌الامکان نباید در مجالس، اجتماعات و بازار حضور داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با ذکر اینکه تخت‌های بیمارستانی ما در حال پر شدن هستند، گفت: متاسفانه برخی از مردم نمی‌دانند که با چه شرایطی در بخش درمان سروکار داریم و اینکه ممکن است در روزهای آینده ظرفیت کلیه تخت‌های بیمارستانی استان پر شود و مجبور باشیم بیماران قزوینی را به استان‌های همجوار اعزام کرده و در بیمارستان‌های آنها بستری کنیم.
نامدار افزود: اینکه یک شیرینی‌فروش در قزوین اعلام می‌کند که در 10 سال گذشته اینقدر سفارش کیک عروسی نداشتیم؛ یعنی اینکه برخی هم‌استانی‌ها شاید به فکر سلامت خودشان، خانواده‌شان و حتی جامعه نیستند که رسانه‌های ما باید در این حوزه آگاه‌سازی بیشتری داشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد