hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| انجمن « یاوران وقف و رسانه» در گلستان راه‌اندازی می‌شود

گلستان| انجمن « یاوران وقف و رسانه» در گلستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: انجمن یاران وقف و رسانه در استان راه‌اندازی می‌شود و احکام آن را در راستای اعتلای وقف و فرهنگ ترویج وقف و زیارت و کمک به این افراد آموزش دهیم.


حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی فرد در جلسه تخصصی وقف و رسانه با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف کشور و اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: برای نخستین بار در سطح کشور تلاش کردیم تا تسهیل در امور مستاجرین و رضایت‌مندی آن‌ها را با توجه به موقوفات زیاد در سطح کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: در حال حاضر صدور اسناد اجاره در اوقاف استان از زمان ورود مستاجرین تا خروج آن‌ها 8 روز به طول می‌انجامد که در تلاشیم زمان پاسخ‌دهی را تا پایان امسال به 3 روز کاهش دهیم. مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: در استان گلستان 3 هزار و 700 اماکن مذهبی وجود دارد و تلاش داریم تا فرایند تعیین صلاحیت و صدور احکام آن‌ها را کاهش داده و به‌روز کنیم. وی با اشاره به تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان گرگان بیان داشت: در گرگان مجموعه دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی فعالیت خود را در خانه موقوفه با سرمایه 50 میلیون تومان در سال‌های گذشته آغاز کرد و امروز خوشحال هستیم که این مجموعه تبدیل به برند بین‌المللی صادرات شده و محصولات خود را به عراق، مصر و دیگر کشورها صادر می‌کند و در همین خانه موقوفه 22 نفر اشتغال‌زایی شده است. حجت‌الاسلام سلیمانی فرد افزود: اگر ژاپن به پیشرفت اقتصادی رسیده از کارگاه‌های کوچک بوده و ما هم برای پیشرفت کشور و منطقه خود باید با برنامه‌ریزی از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه حمایت کنیم. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: با جلساتی که با خانه مطبوعات و خبرنگاران تأثیرگذار استان برگزار شد، قرار شد انجمن یاران وقف و رسانه را در استان راه‌اندازی کرده و احکام آن را در راستای اعتلای وقف و فرهنگ ترویج وقف و زیارت و کمک از این افراد آموزش دهیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد