hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رد اصلاحیه نرخ کرایه تاکسی شهری اهواز / تصویب نرخ سرویس مدارس

رد اصلاحیه نرخ کرایه تاکسی شهری اهواز / تصویب نرخ سرویس مدارس

در جلسه امروز شورای شهر اهواز، اصلاحیه لایحه نرخ کرایه تاکسی‌های خطی، بی‌سیم، راه‌آهن و فرودگاه در سال ۹۹ مطرح شد که پس از اظهار نظر اعضای شورا، در نهایت رد شد.
آیت حمیدی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۶ آبان‌ماه) برگزار شد، در دفاع از این لایحه اظهار کرد: در تیرماه سال ۹۸ نرخ کرایه تاکسی ۲۰ درصد افزایش یافت که از مهرماه همان سال لازم‌الاجرا بود اما از سال گذشته تاکنون اتفاقات زیادی افتاده و نرخ بنزین سه برابر افزایش یافته است. به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیز شاهد تورم در کشور هستیم.
وی افزود: بنابراین کلانشهرهای مختلف میزان افزایش حمل و نقل را استخراج کردند و نرخ کرایه تاکسی در تهران و قم ۳۵ درصد و در مشهد ۱۵ تا ۴۵ درصد افزایش یافت.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: در اسفندماه سال گذشته سازمان تاکسیرانی اهواز فرمول‌های افزایش نرخ تاکسی را استخراج کرد که طبق این فرمول‌ها باید ۳۰ درصد افزایش قیمت را انجام می‌دادیم اما در نهایت این مساله در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر بررسی و به ۲۰ درصد کاهش یافت.
وی بیان کرد: اهواز تنها کلانشهری است که هنوز نرخ تاکسی‌ها را افزایش نداده است در حالی که قیمت لاستیک در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد، باطری ۸۰ درصد، روغن موتور ۵۰ درصد و لوازم یدکی ۶۵ درصد افزایش است بنابراین باید حداقل میانگین ۳۵ درصد افزایش قیمت کلانشهرها در اهواز تصویب شود. البته رانندگان به صورت خودجوش قیمت‌ها را بالا بردند.
در ادامه، سیدناصر موسوی‌نژاد عضو شورای شهر اهواز با اشاره به به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها توسط رانندگان گفت: اگر رانندگان به صورت خودجوش قیمت‌ها را بالا برده‌اند، پس نظارت‌ها کجا است؟
وی افزود: در حال حاضر مردم از افزایش قیمت‌ها می‌نالند و این مساله مشکلات زیادی برای مردم پیش آورده است.
رحیم کعب‌عمیر دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: آمار تعداد تاکسی‌ها در شهر اهواز یک‌پنجم تا یک‌ششم سطح استاندارد است اما همین تعداد نیز کنترل نمی‌شوند.
وی با اشاره به فعالیت مسافربرهای شخصی گفت: باید ممنون این مسافربرهای شخصی باشیم زیرا اگر نبودند و به کمک‌مان نمی‌آمدند، دچار مشکلات سنگینی می‌شدیم. البته باید این مسافربرها ساماندهی شوند و دولت نیز به تعهدات خود در خصوص سیستم حمل و نقل عمل کند.
به گزارش ایسنا، در این جلسه لایحه نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ تصویب و اصلاحیه لایحه نرخ کرایه تاکسی‌های خطی، بی‌سیم، راه‌آهن و فرودگاه در سال ۹۹ رد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد