hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > توضیح رئیس پلیس فتای استان اصفهان درباره چالش "مومو"

توضیح رئیس پلیس فتای استان اصفهان درباره چالش "مومو"

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه "مومو" به بازی نهنگ آبی شباهتی ندارد، درباره این کاربر ترسناک توضیحاتی ارائه کرد.


سرهنگ مصطفی مرتضوی در گفت وگو با ایمنا، اظهار کرد: "مومو" بازی و برنامه نیست و امکان ایجاد مخاطرات هک، نفوذ و اختلال و سرقت اینترنتی در گوشی تلفن همراه را ندارد.
وی افزود: "مومو" یک کاربر فضای مجازی با عکسی ترسناک است که با مردم تماس می‌گیرد و از آنها دعوت می‌کند که در چالش بازی "مومو" شرکت کنند و کاربران را به کارهای خطرناک مانند سقوط آزاد یا سقوط از ارتفاع تهدید می‌کند.
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه "مومو" به "نهنگ آبی" شباهت ندارد، ادامه داد: برنامه نهنگ آبی نیز مسدود شده است از سوی دیگر "مومو" برنامه و بازی نیست فردی است که با خط مجازی غیر واقعی و از خارج از کشور با کاربران تماس می‌گیرد و حتی ممکن است افرادی در داخل کشور نیز از این فضا سوءاستفاده کنند و با افراد دیگر تماس بگیرند.
رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: "مومو" کاربر هدف را تهدید می‌کند که اگر کارهای مخاطره آمیز انجام ندادی به خانواده‌ات آسیب می‌رسانم در حالی که این موضوع یک مزاحمت، تشویش اذهان عمومی، ایجاد نگرانی و اضطراب است.
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه کاربر باید ارتباط خود را با این صفحه قطع کند و مومو را مسدود کند، گفت: اگر فردی احساس می‌کند خطوط همراه مزاحم از داخل کشور است موضوع را از طریق ۱۱۰ به ما اعلام کند و خط‌های خارج از کشور را جواب ندهد و مسدود کند؛ با انجام این اقدامات جای نگرانی نخواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد