hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کم‌فروشی نان با اطلاع رئیس اتحادیه نانوایان در سنندج/ نانوا دستش در جیب مردم است

کم‌فروشی نان با اطلاع رئیس اتحادیه نانوایان در سنندج/ نانوا دستش در جیب مردم است

نانواداران مرکز استان کردستان این روزها برای جبران هزینه‌های خود به کم‌فروشی روی آورده و مسئولان اتحادیه نانوایی هم از این تخلف مطلع‌ند.

مدت‌هاست که کم‌فروشی و گران‌فروشی برخی واحدهای نانوایی به بهانه‌هایی مختلف همچون افزودن کنجد، سبوس و اوضاع کنونی اقتصادی و اجاره‌های سنگین در استان کردستان کردستان مطرح شده است.

این روزها برخی از نانواداران سنندجی به روش‌های خاصی روی آورده‌ و به بهانه‌ای مختلف وزن چانه را کاهش داده و هزینه‌هایشان را از جیب مردم تامین می‌کنند، تخلفی که رئیس اتحادیه نانوایان هم آن را تأیید می‌کند!

ناصر اسدی، رئیس اتحادیه نانوایان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، شایعات مطرح شده در مورد گرانی و کمبود نان در استان را کذب خواند و اظهار داشت: به‌دلیل بوجود آمدن شرایط سخت اقتصادی برای مردم در پی شیوع ویروس کرونا، قیمت مصوب نان در سراسر استان کردستان تا سال آینده گران نمی‌شود.

وی افزود: گرچه ‌هم‌اکنون نانوایان با نرخ‌های قبلی کار کرده و در ضرر بوده و همه مواد اولیه و ملزومات نان را با قیمت بالا تهیه می‌کنند، اما افزایش قیمت نان را قبول نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنندج اذعان کرد: البته نانوایان دستشان تو جیب مردم است چراکه وزن چانه نان را 10 تا 20 گرم کم و دزدی کرده و اینطور هزینه‌ها را جبران می‌کنند و فشاری هم به مردم نمی‌آید!

وی گفت: اگر مسئولان محترم اجازه بدهند، خودمان (نانوایان) با این شرایط با مردم کنار می‌آییم، اکنون نان سنگگی که باید با وزن 450 گرم به مردم فروخته شود با 430 گرم می‌فروشیم.

اسدی در پاسخ به خبرنگار تسنیم که کم‌فروشی در نان گناه و تخلف است، اظهار کرد: اگر گناه است، نرخ نان باید قانونی داده شود، نرخ نان قانونی نیست و نانی هم که دست مردم گرفته با آن وزن معیین شده نیست؛ اگر این روند انجام نشود صدای نانوا هم در می‌آید!

وی بیان کرد: مثلاً نانوایی ماهانه 5 میلیون کرایه مغازه می‌دهد، اگر در هر نان 10 گرم از مردم ندزد و کم‌فروشی نکند، درآمد و هزینه‌های زندگی جوابگو نخواهد بود؛ البته همه نانواداران متخلف و این‌کار را نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنندج یادآور شد: البته دولت هم برنامه‌ای برای افزایش قیمت آرد ندارد.

به گزارش تسنیم؛ حال از آنجا که خود نانواداران تخلف کرده و رئیس اتحادیه هم از این کار مطلع است، از تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌شود که این افراد را شناسایی، بازخواست و برابر قانون با متخلفان برخورد کرده تا از این به بعد از تداوم این رویه نامعقول در کردستان خودداری شود و چوب ندانم‌کاری و سوءمدیریت مسئولان در کنترل اوضاع اقتصادی، را مردم نپردانزند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد