hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مركز اسناد و موزه در كتابخانه مركزي دانشگاه سمنان ایجاد می‌شود

مركز اسناد و موزه در كتابخانه مركزي دانشگاه سمنان ایجاد می‌شود

سرپرست كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه سمنان از ساخت مرکز اسناد و موزه در این کتابخانه خبر داد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر روح الله خادمی در جریان بازدید هیات رئیسه دانشگاه از مراحل گردآوری
اسناد این موزه گفت : تا كنون تعداد زيادي از اسناد مهم و معتبر مرتبط با قباله نامه ها، وقف نامه ها، و... گردآوري شده و پس از تکمیل و افتتاح این بخش آماده ارائه خدمات به پژوهشگران و دانشجویان خواهد بود.
دکتر خادمی با بیان اینکه اين مركز در آينده اي نزديك افتتاح می شود افزود : اين اسناد حاوي اطلاعات مهمي درخصوص دوره هاي مختلف تاريخي شهر سمنان بويژه دوره قاجاريه و صفويه است .
سرپرست كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه سمنان گفت : كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه سمنان پذيراي اسناد اهدايي مختلف شامل (قباله نامه ها، وقف نامه ها، اسناد زمين، اسناد توزيع آب، و ...) است  .
دكتر مسعود نصيري رئیس دانشگاه سمنان نیز فراهم آوري ، سازماندهي و دسترس پذير كردن اسناد مهم و تاريخي براي پژوهشگران به صورت علمي و حرفه اي از طريق مركز اسناد و موزه كتابخانه مركزي را اقدامی ارزشمند برشمرد و برتقويت ارتباط با ساير مراكز شهرستانهای استان و سازمانها برای گردآوری اسناد موزه اي مرتبط با استان سمنان و سمنان شناسي تاكيد کرد .
دکتر نصیری اظهار داشت : گروه هاي علمي و آموزشي مختلف دانشگاه همچون گروه هنر، علم اطلاعات و دانش شناسي، ادبيات و زبان شناسي با توانمندي هاي علمي خود مي توانند در حوزه پژوهش، بررسي، ثبت و ضبط و نگهداري حرفه اي و علمي اطلاعات موجود در اسناد و حفاظت و پاسداشت اين اسناد مهم تاريخي به جا مانده از دوران و اعصار گذشته، به فرهنگ وتمدن اين مرز بوم كمك نمايند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد