hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > شرایط افزایش سرانه آموزشی در البرز فراهم نیست

شرایط افزایش سرانه آموزشی در البرز فراهم نیست

مدیرکل نوسازی مدارس آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه اعتبارات استانی برای احداث مدرسه و تعریف پروژه کافی نیست، گفت: سالانه 12 هزار دانش‌آموز به استان البرز اضافه می‌شود این درحالی است که توانایی افزایش سرانه آموزشی را نداریم و هر روز به بحران نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد دلاوریان، مدیرکل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان البرز، پیش از ظهر امروز در در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه مجموع اعتبارات ملی و استانی این بخش در سال 96 که تخصیص یافت 21 میلیارد تومان بوده است، گفت: این اعتبار در سال 97 به 80 میلیارد، سال 98 به 67 میلیارد بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه در سال 99 اعتبارات استانی هنوز اعلام نشده است، گفت: تا الان حدود 46 میلیارد تومان از اعتبارات ملی به این اداره تخصیص یافته است. اعتبار ملی اعلام شده 68 میلیارد تومان و اعتبار استانی اعلام شده 26 میلیارد تومان برای سال جاری بوده است.

دلاوریان اظهار کرد: اعتبارات ملی غالبا برای تخریب و بازسازی، مقاوم سازی و تجهیزات استفاده می شود برای آغاز پروژه جدید از اعتبارات استانی استفاده می شود، البته از کمک خیرین نیز در این مسیر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 12 هزار دانش آموز به استان البرز اضافه می‌شود، اظهار کرد: اگر طبق قواعد لازم باشد به ازای هر 500 نفر یک مدرسه باید داشته باشیم باید در نظر بگیریم که اعتبارات ما اصلا در این حد نیست و پاسخگوی این نیاز استان نخواهد بود، تعداد دانش آموزان ما روز به روز افزایش پیدا می‌کند در حالیکه این سرانه آموزشی ما است که در مسیر کاهش قرار گرفته و با ادامه این مسیر به بحران نزدیک خواهیم شد.

این مقام مسؤول در رابطه با تخریب و بازسازی مدارس بیان کرد: طبق آئین نامه 697 متراژ فضای آموزشی نسبت به قبل افزایش یافته است و فضاهای دیگری به مدارس اضافه شده است، از این روز با تخریب و بازسازی باز هم با کاهش کلاس درس ها مواجه می‌شویم.

دلاوریان یادآور شد: برای احداث یک مدرسه 12 کلاسه حدود 10 میلیارد تومان پول نیاز داریم که البته با افزایش قیمت دلار و گرانی‌ها این رقم افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مجموعه بودجه استانی تنها به احداث یک مدرسه کفایت می‌کند، یادآور شد: فضاهای دیگری همچون پژوهشی و ورزشی نیز باید در کنار مدارس احداث شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز سرانه فضای آموزشی استان البرز را 3 متر مربع برشمرد و افزود: پائین ترین سرانه در کل کشور مربوط به شهرستان فردیس 8/1 متر است.

وی در پایان با بیان اینکه طبق پیش بینی‌های انجام شده 20 پروژه نوسازی و بازسازی عمده در سال 99 در استان البرز خواهیم داشت، یادآور شد: کمبود زمین برای احداث مدارس و البته کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلات استان البرز است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد