hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > مدالم را به خانواده‌های داغدار حادثه اهواز تقدیم می‌کنم

مدالم را به خانواده‌های داغدار حادثه اهواز تقدیم می‌کنم

تاریخ‌سازی جودوی ایران در مسابقات جهانی، خبری که عصر یکشنبه منتشر شد و دوستداران این رشته ورزشی را سر ذوق آورد. سعید ملایی، جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم کشورمان سال گذشته پس از 11 سال طلسم شکنی کرد و به مدال برنز جهان دست یافت اما این پایان کار ملایی نبود و او این بار با کسب مدال خوشرنگ طلا تاریخ‌سازی کرد.
تاریخ‌سازی جودوی ایران در مسابقات جهانی، خبری که عصر یکشنبه منتشر شد و دوستداران این رشته ورزشی را سر ذوق آورد. سعید ملایی، جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم کشورمان سال گذشته پس از 11 سال طلسم شکنی کرد و به مدال برنز جهان دست یافت اما این پایان کار ملایی نبود و او این بار با کسب مدال خوشرنگ طلا تاریخ‌سازی کرد. ملایی در دومین طلسم‌شکنی موفق شد بعد از 15 سال به عنوان قهرمانی مسابقات جهانی دست یابد و به عنوان دومین جودوکار پرافتخار تاریخ ایران تبدیل شود. مسابقات جودوی قهرمانی بزرگسالان جهان از پنجشنبه هفته گذشته در شهر «باکو» جمهوری آذربایجان آغاز شد و سعید ملایی، محمد محمدی بریمانلو و جواد محجوب نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها هستند که پیش از این بریمانلو هم موفق به کسب مدال برنز جهان در وزن منهای 73 کیلوگرم شد.
سعید ملایی درخصوص رقابت‌های قهرمانی جهانی به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «حدود 150 کشور با بهترین جودوکاران خود در این رقابت‌ها حضور یافتند و در وزن من هم بهترین جودوکاران برای کسب مدال طلا با همدیگر رقابت کردیم. با وجود حضور بهترین‌های دنیا توانستم رقبایم را یکی پس از دیگری شکست دهم و طلسم 15 ساله کسب نشدن مدال طلای مسابقات جهانی را بشکنم. تمام رقبایم خوب بودند و توانستم با برنامه‌ریزی درست و آنالیزی که خودم و مربیانم انجام داده بودند، آنها را شکست دهم. خدا را شکر که لیاقت این را داشتم تا تاریخ ساز باشم. 2 سال است که تاریخ ساز می‌شوم و این برای من خیلی ارزشمند است.»
این قهرمان جودوی جهان بیان می‌کند: «برای رسیدن به طلای جهانی سال‌ها زحمت کشیدم. بعد از مسابقات جهانی سال گذشته که بعد از 11 سال توانستم جودوی ایران را به مدال برسانم در تمامی مسابقات شرکت کردم و تمرینات خوبی را انجام دادم. از نظر بار روانی و شخصیت قهرمانی، خودم را برای کسب مدال طلای جهان آماده کرده بودم و توانستم خودم را جزو کلوپ طلایی‌های قهرمانی جهان کنم. ان شاءالله بتوانم مدال المپیک 2020 را کسب کنم.»
ملایی می‌افزاید: «در وهله اول مدالم را به خانواده‌های داغدار حمله تروریستی اهواز تقدیم می‌کنم و پس از آن به مردم شریف ایران و خانواده جودو. ا‌ن‌شاءالله که در آینده شاهد روزهای خوبی در جودو باشیم. خوشبختانه محمد بریمانلو هم در این مسابقات به مدال جهانی رسید و این نشان می‌دهد که شخصیت مدال‌آوری در رشته ما به وجود آمده است و دنیا جودوی ایران را شناخته و آن را باور کرده. طلسم چندین ساله جودو که به دلیل مشکلات مدیریتی در این رشته به وجود آمده بود، با تغییرات مدیریتی از بین رفت و جودو در کورس مدال‌آوری در میادین مختلف بین‌المللی قرار دارد. »
قهرمان جودوی جهان هنوز حسرت مدال از دست رفته‌اش در جاکارتا را می‌خورد: «متأسفانه به دلیل ناداوری مدال طلای بازی‌های آسیایی را از دست دادم. مردم خودشان دیدند که در فینال بازی‌های آسیایی چه اتفاقی افتاد، من در بازی‌های آسیایی نقره گرفتم اما با برنامه‌ریزی درست خودم را از نظر روحی برای مدال طلای جهانی آماده کردم. هدفم جبران مدال نقره بازی‌های آسیایی بود و تلاشم بر این بود که اتفاقات جاکارتا را فراموش کنم. از این به بعد امثال محجوب‌ها، بریمانلوها و ملایی‌ها را در جودو بیشتر خواهیم دید و آنها رشد پیدا می‌کنند و جودو پیشرفت خواهد کرد البته این موضوع به وزارت ورزش بستگی دارد که نگاه ویژه‌ای به جودو داشته باشند. جودو در حال بازگشت به روزهای اوج خود است. بار مدال‌آوری تنها بر دوش من نیست چرا که دوست‌های من هم هستند که در حال دستیابی به عناوین جهانی‌اند.»
آخرین مدال طلای مسابقات جهانی در سال 2003 توسط آرش میراسماعیلی به دست آمد و این جودوکار با 2 مدال طلا در مسابقات جهانی پرافتخارترین جودوکار ایران است. ملایی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد میراسماعیلی دیگری متولد شده است، می‌افزاید: «من در مورد شخص صحبت نمی‌کنم، هر زمان هر فردی مدال بگیرد در آن زمان بهترین بوده در حال حاضر هم هر کسی که اکنون مدال می‌گیرد بهترین این دوره است. جودوی ایران نباید تنها به مدال‌های جهانی بسنده کند، جودو می‌تواند همگام با رشته‌هایی همچون کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو مدال آور باشد. مأموریت بعدی‌ام کسب مدال المپیک است.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد