hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تکمیل ظرفیت بیمارستان سینای همدان/کمبود تخت ICU ویژه بیماران کرونایی

تکمیل ظرفیت بیمارستان سینای همدان/کمبود تخت ICU ویژه بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان سینای همدان تکمیل شده و بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های بعثت، شهید بهشتی و آیت الله بهاری بستری می شوند.
دکتر ابراهیم جلیلی در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس اظهار کرد: تعداد موارد قطعی ابتلا به کروناویروس در استان همدان به ۴۹۹۴ بیمار رسیده که ۴۰۲۱ بهبود یافته و ۶۶۵ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.
وی با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در استان همدان همچنان افزایشی است، افزود: تا روز گذشته تست کرونای ۴۳ شهروند همدانی مثبت گزارش شده است.
جلیلی با اشاره به شیوع بیماری های تنفسی در فصل پاییز، از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و اعلام کرد: تاکنون در شهرستان همدان ۲۰۲۰ نفر، اسدآباد ۱۲۰ نفر، بهار ۳۲۱ نفر، تویسرکان ۲۶۸ نفر، رزن و درگزین ۲۴۵ نفر، فامنین ۷۳ نفر، کبودراهنگ ۳۲۵ نفر، ملایر ۹۴۷ نفر و نهاوند ۵۲۵ نفر به کرونا مبتلا شدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲۰ نفر در بیمارستان های استان همدان بستری هستند، مطرح کرد: قبل از آغاز پیک سوم طبق طرح نخست برنامه ریزی های استانی عمل می کردیم اما اکنون با توجه به افزایش شیوع کووید ۱۹ و بیماران بستری از آن عبور کرده و وارد طرح بعدی شده ایم.
جلیلی بیان کرد: ۷۶ تخت ICU در استان وجود داشت که پس از شیوع کرونا ۸۹ تخت نیز به این بخش اضافه شد اما اکنون با افزایش آمار مبتلایان و بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه با کمبود تخت در بخش ICU مواجه هستیم و باید تعداد تخت های این بخش افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه از نظر تأمین داروی مورد نیاز بیماران کمبودی در استان همدان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان سینای شهر همدان تکمیل شده و بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های بعثت، شهید بهشتی و آیت الله بهاری بستری می شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه ۱۶۰ تخت در بیمارستان شهید بهشتی و ۲۰۰ تخت در بیمارستان بعثت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، افزود: ظرفیت بیمارستان ها با لغو عمل های جراحی غیرضروری و عدم پذیرش بیماران غیراورژانسی افزایش یافته است بنابراین در بخش عادی کمبود تخت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه با ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا بیمارستان های سینای همدان و امام حسین(ع) نهاوند باید از لحاظ کادر درمان و تجهیزات تقویت شوند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هفت دستگاه اکسیژن ساز خریداری و در بیمارستان های شهید بهشتی، بعثت، سینا و شهرستان های کبودراهنگ، ملایر، نهاوند و فامنین نصب شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد